TROS

Afdeling Communicatie TROS
Hilversum, 16-08-2004

Televisie
het glazen huis
Uitzending vanaf zaterdag 4 september
Nederland 2 - 21.00 uur

avro, bnn EN tros starten pr-offensief voor
mediasoap het glazen huis
Nieuwe namen cast bekend

Al eerder werd bekend dat Willeke van Ammelrooy, Anna Speller (voorheen K-OTIC) en Arnold Gelderman hoofdrollen spelen in de mediasoap HET GLAZEN HUIS. Deze acteurs zijn te zien in een speciale ABRI-campagne die vanaf maandag 16 augustus te zien is op alle NS-stations en bij 600 tankstations. Met deze campagne worden de gezichten van nog vier andere castleden van HET GLAZEN HUIS onthuld: Mattijn Hartemink, Lieke Antonisen, Sjoerd Dragtsma en Michiel de Jong.

Mattijn Hartemink is vooral bekend van zijn rollen in 'Oppassen' en 'Russen'. In HET GLAZEN HUIS speelt hij de streberige zoon van de familie, Robert Westhof. Lieke Antonisen heeft na haar opleiding aan de Toneelschool van Amsterdam een aantal gastrollen vervuld in de series 'Ernstige Delicten' en 'Zebra'. Zij kruipt nu in de rol van de opportunistische en geraffineerde Angela Westhof. Sjoerd Dragtsma speelde gastrollen in o.a. 'Goede Tijden Slechte Tijden' en 'Volle Maan'. Als Daan Hendriks in HET GLAZEN HUIS zal hij vooral de jongere generatie voor zich winnen met zijn spontane en ontwapenende optreden. Het grote publiek kent Michiel de Jong van de RTL4-serie 'De Erfenis' waarin hij onlangs een rol speelde. Nu kruipt hij in de huid van de ambitieuze en opportunistische Thijs Marsman.

Afgelopen zaterdag, de eerste sportdag van de Olympische Spelen, is met een veelheid aan promotiespots op Nederland 1, 2 en 3 het startsein gegeven voor een uitgebreide campagne voor de mediasoap HET GLAZEN HUIS. De dramaserie is een samenwerking tussen AVRO, BNN en TROS en wordt vanaf 4 september elke zaterdag, zondag en maandag uitgezonden op Nederland

2. Het uitgangspunt voor de campagne is dat zoveel mogelijk eigen media worden ingezet (publieke radio, televisie en internet, alsmede de programmabladen), om tegen zo gering mogelijke kosten het optimale resultaat te behalen. Het doel is dat op 4 september a.s. iedereen weet dat die avond om 21.00 uur HET GLAZEN HUIS van start gaat.

Behalve op televisie wordt vanaf 24 augustus ook een veelheid aan radiospots uitgezonden op de publieke radiozenders Radio 2 en 3FM. Uniek in de campagne is dat in de eerste week van september in een oplage van iets minder dan een miljoen een speciale HET GLAZEN HUIS-bijlage verschijnt bij de programmabladen TrosKompas, TV Krant, Avrobode en Televizier. De campagne rondom Het Glazen Huis wordt verder ondersteund door advertenties in een aantal dagbladen en programmagidsen.