CENTRUM VOOR WERK EN INKOMEN
http://www.cwinet.nl


Werkgevers tevreden over dienstverlening CWI

Bijna 6000 werkgevers die voor de vervulling van vacatures een beroep deden op CWI, waarderen de dienstverlening met een royale zeven. De klantgerichtheid van de medewerkers en het nakomen van afspraken scoren het hoogst. Verbetering is nog gewenst in het tussentijds rapporteren aan de werkgever en rekening houden met specifieke wensen. De meeste bedrijven geven aan bij nieuwe vacatures opnieuw een beroep te zullen doen op CWI. Het oordeel van de werkgevers over de dienstverlening van CWI is hetzelfde als een jaar geleden.

Uit het tweede kwartaalverslag dat onlangs is uitgebracht aan het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid blijkt dat CWI gedurende het eerste half jaar bijna 44.000 vacatures heeft vervuld, ruim 8.000 meer dan verwacht. Beroep op WW- en bijstanduitkeringen is fors teruggedrongen. Ook andere cijfers geven aan dat CWI haar doelstellingen in het eerst half jaar ruimschoots heeft gehaald.

Maar CWI is nog niet tevreden. Een intern kwaliteitsonderzoek gehouden in juni dit jaar leidde tot de conclusie dat zowel de bemiddeling voor werkzoekenden als de vacaturevervulling voor de werkgevers nog veel beter kan. Afspraken met werkgevers en met werkzoekenden worden onvoldoende vastgelegd en bewaakt. Het vacaturebestand is vaak onvoldoende geactualiseerd. De Raad van Bestuur vindt het van belang dat daar op korte termijn verbetering in komt, omdat de kwaliteit van de dienstverlening en de tevredenheid van de klant voldoende geborgd moet zijn.