EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport
http://www.evo.nl

PERSBERICHT

7 september 2004

EVO start campagne tegen afschaffing grijs kenteken

EVO heeft haar 30.000 leden opgeroepen om stickers met de tekst: 'Wees wijs& behoud grijs!' op hun bestelauto's te plakken. Ruim 500.000 van de 700.000 zakelijk gebruikte bestelauto´s in Nederland zijn in het bezit van leden van EVO.

Algemeen directeur Dick van den Broek Humphreij: "Op het kabinetsvoornemen het grijs kenteken voor bestelauto's af te schaffen hebben wij duizenden reacties van bezorgde ondernemers binnengekregen. Wij willen het bedrijfsleven de kans geven het ongenoegen over het nieuwe fiscale plan zichtbaar te maken. Door de stickers op hun bestelauto te plakken kunnen onze leden de rest van Nederland laten zien dat het grijs kenteken behouden moet blijven."

Later deze week haken diverse andere ondernemersorganisaties aan bij het initiatief van EVO door ook onder hun achterban de stickers te verspreiden.

Bovendien overhandigt Dick van den Broek Humphreij dinsdagmiddag samen met een delegatie van MKB, LTO, Bovag en Rai duizenden protestbrieven aan de Vaste Commissie voor Financiën van de Tweede Kamer.