Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Amsterdam, 8 september 2004

ilse media neemt Tween website Kaboem.nl over

ilse media neemt per 8 september Kaboem! Media BV over van het aan Bookmark gelieerde MultiChannelConcepts BV. Kaboem! Media exploiteert Kaboem.nl, Nederlands populairste website voor en door tweens (9-15 jaar). Met de overname breidt ilse media haar huidige portfolio van websites uit met een platform voor de jeugd.

ilse media heeft met sites als ilse.nl, Startpagina.nl en Nu.nl vooral veel bereik in de doelgroepen boven de vijftien jaar. Met de overname voegt ilse media daar de groep van negen tot vijftien aan toe. Kaboem.nl sluit inhoudelijk goed aan bij de andere portals van ilse media; net als alle ilse media-merken is Kaboem een puur Nederlands product.

"Voor zowel ilse media als grootaandeelhouder Sanoma Uitgevers vormt de jeugd een strategische doelgroep", zegt Paul Molenaar, algemeen directeur ilse media. "We zien dat de jeugd media op een andere manier tot zich neemt en dat internet voor hen het belangrijkste medium is. Voor zowel ilse media als Sanoma Uitgevers is het strategisch van belang om deze doelgroep te bedienen met diensten die voor de jeugd ontspannend en interessant zijn. Dit is een belangrijke eerste stap in de uitvoering van deze strategie."

De jeugd bepaalt zélf door middel van polls wat er op Kaboem.nl te vinden is. Deze polls zorgen voor een continue uitbreiding van de kennis van de doelgroep en zijn mede daardoor de basis voor commerciële marketingconcepten voor bedrijven en merken die zich richten op de tweens. Deze specifieke doelgroep wordt op internet nauwelijks bediend door de huidige media, maar heeft commercieel zeer interessante kenmerken.

Kaboem.nl biedt tweens online entertainment en informatie en telt sinds de oprichting in april 2000 ruim 600.000 leden. Het is voor jongeren dé plek om elkaar te ontmoeten, te gamen en chatten, voordeel te krijgen op producten en om alles te vinden over 'girls only' -en 'boys only' onderwerpen. Ook de interactieve chart 'Kaboem Top 15' is via (online)radio op de website te beluisteren. In mei 2004 heeft Kaboem! Media een nieuw concept gelanceerd: de Kaboem Disco Tour. In geselecteerde clubs en discotheken van Nederland worden spectaculaire disco events georganiseerd voor jongeren in de leeftijd van 11 t/m 16 jaar.

"Na het wegvallen van mede-oprichter KinderNet 5, hebben we Kaboem volledig onder onze vleugels genomen", zegt Brian Hirman, algemeen directeur van Bookmark. "Aangezien wij als interactive marketingbureau ons niet willen bezighouden met het uitgeven en exploiteren van websites, hebben we een aparte organisatie buiten Bookmark opgericht om Kaboem verder te ontwikkelen. Het is altijd de doelstelling geweest om Kaboem uiteindelijk onder te brengen bij een partij waarvan de kernactiviteit wél bestaat uit website-exploitatie. De mensen van Kaboem! Media en wij zijn zeer verheugd dat dit ilse media is geworden".

Over Kaboem! Media BV
Kaboem! Media BV en Kaboem.nl zijn in 2000 ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen de toenmalige televisiezender KinderNet5 en interactive marketingbureau Bookmark. Na de overgang van KinderNet5 naar Nickelodeon, is Kaboem! Media BV voor 100 % in handen gekomen van het aan Bookmark gelieerde MultiChannelConcepts BV.

Kaboem! Media biedt partijen een interactief marketingplatform voor jeugdmarketing. Een volledig begrip van de jonge doelgroep vormt hierbij de basis. Naast uitgever en exploitant van Kaboem.nl is Kaboem! Media BV intitiatiefnemer van de in mei 2004 gestarte Kaboem Disco Tour. Kaboem! Media zal per 1 oktober haar kantoor in Naarden verruilen voor het pand van ilse media in Amsterdam.

Over ilse media
ilse media is met internetportals als www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.vindex.nl, www.overzicht.nl, www.web-log.nl een www.download.nl de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media genereert 300 miljoen pageviews per maand op het internet. Daarnaast heeft ilse media een lange periode van ervaring in het ontwikkelen en verkopen van succesvolle internet advertentiemogelijkheden aan een brede doelgroep. Ook is ilse media uitgever van de Welke Gidsen en het Funda Verhuisblad. Deze uitgaven helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. Met het aanbod van media, zowel online als op print, bereikt ilse media meer dan 60% van de Nederlandse internetpopulatie. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 tijdschriften in Nederland.