Time : 11:17:17 AM
Date : Wednesday, September 08, 2004
Sender Name: Alcopa nv

Alcopa betreedt samen met isuzu motors de belgische, luxemburgse en nederlandse automarkt

Op 5 augustus jl. werd Isuzu Benelux opgericht, een joint-venture tussen Alcopa en de Isuzu partners. Het Japanse bedrijf Isuzu Motors staat voor de productie van pick-ups, SUV s (segment van de 4x4), vrachtwagens en dieselmotoren (toeleverancier van onder meer Opel, Renault, Saab, Honda,&).
Het belangrijkste segment voor Isuzu Benelux ligt in de sector van de pick-ups, goed voor 75 % van de omzet. Dit is een groeimarkt waar Isuzu een stevige voet aan de
grond heeft. In Thailand (de grootste markt voor pick-ups, na de USA) heeft het merk een marktaandeel van 40 % en is er de onbetwiste marktleider. Wat de lichte vrachtwagens betreft (3.5-7.5 ton), is Isuzu al meer dan 30 jaar de nummer één in Japan.
De contractpartner Alcadis vertegenwoordigt de 4-Wheels activiteit binnen de groep
Alcopa, een Belgische holding die al meer dan vijftig jaar actief is in de autodistributie- en verkoop.
De activiteiten spreiden zich uit over diverse markten en landen:
- België : invoer en distributie van de merken Hyundai en Suzuki; distributie van de merken Ford, GM, Honda, Mazda en Volvo;
- Groothertogdom Luxemburg : invoer van de merken Hyundai en Suzuki, en distributie van de merken GM, Honda, Mazda en Volvo;
- Zwitserland: invoer en distributie van het merk Hyundai en distributie van de merken GM en Suzuki.
Dit samenwerkingsakkoord kadert in de groeistrategie van Alcopa, die hiermee de eerste belangrijke stappen op de Nederlandse automarkt gaat zetten. Dat voor de Benelux-markt geopteerd werd voor een joint-venture is nieuw in de organisatie. Hiermee willen beide partners hun intentie onderstrepen om in de Benelux een stevige basis te vestigen voor een verdere en langdurige groei. Isuzu zal de komende jaren heel wat technische innovaties en nieuwe producten lanceren, wat Isuzu Benelux een aantrekkelijk groeiperspectief biedt. De target ligt op een omzet van 500 stuks in het eerste jaar, met de ambitie om op middellange termijn jaarlijks minstens 2000 eenheden te realiseren.Een netwerk van dealers wordt uitgebouwd zodat daadwerkelijk met de verkoop gestart kan worden in januari 2005.