Ingezonden persbericht


Persbericht

Toshiba Information Systems Benelux benoemt Inno Frencken tot Marketing Manager

Capelle a/d IJssel, 8 september 2004 Met ingang van vandaag is Inno Frencken benoemd tot Marketing Manager bij Toshiba Information Systems Benelux. Frencken is reeds werkzaam bij Toshiba, waar hij in 1997 in dienst trad als product manager notebooks. In oktober 2002 werd zijn functie uitgebreid en sindsdien geeft hij tevens leiding aan de product marketing afdeling van Nederland en België. Dit blijft hij ook in zijn nieuwe functie doen.

Toshiba maakt voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt topproducten die zijn voorzien van de belangrijkste nieuwste technologiëen. Het merk heeft veel onderscheidend vermogen en dat naar de markt brengen is mijn grootste uitdaging , zegt Frencken over zijn nieuwe functie.

Na een succesvolle studie Informatica aan de HTS in Eindhoven, trad Inno Frencken in 1985 als PC consultant in dienst van het Rekencentrum van de Landbouwuniversiteit in Wageningen. Twee jaar later maakte hij de overstap naar Olivetti in Leiden als system software engineer en weer twee jaar later werd hij product manager desktops. In 1996 kwamen daar ook nog de notebooks en servers bij.

Over Toshiba

Toshiba Information Systems Benelux is een dochteronderneming van de Computer Systems Division van Toshiba Europe GmbH, leverancier van portable computers. Voor meer informatie zie www.computers.toshiba.nl.

Het moederbedrijf, Toshiba Corporation, nummer 8 op de wereldranglijst van computer en electronica bedrijven, is toonaangevend fabrikant van informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, consumentenproducten, medische apparatuur en power systems. Integratie van de betreffende divisies verzekert het bedrijf van een positie als innovator op het gebied van geavanceerde componenten, producten en systemen. Toshiba heeft wereldwijd meer dan 161.000 medewerkers en de jaaromzet bedraagt ruim 53 miljard US$ (2003).