Ingezonden persbericht


NIEUWE VERSIE 4.5 GLOBAL COMMAND AND CONTROL CENTRE VAN G-LOG

Uitgebreidere functionaliteit: Internationaal Trade Management en Inventory Management

Rotterdam, 8 september 2004 - G-Log, leverancier van web-native transportmanagementsoftware, heeft versie 4.5 van zijn Global Command and Control Center" (GC3") op de markt gebracht. In samenspraak met klanten is in kaart gebracht welke nieuwe functionaliteit het meeste rendement oplevert. Versie 4.5 voegt dan ook belangrijke nieuwe features aan het GC3-systeem waaronder uitgebreider Inventory-management en internationaal trade-management-functionaliteit.

Het uitgebreidere inventory-management zorgt dat gebruikers een netwerkbreed inzicht en statusinformatie krijgen van alle voorraden in de supply chain zowel in transit als in opslag met de mogelijkheid om op intelligente wijze trade-offs te evalueren en verzendingen te optimaliseren. De uitgebreidere internationale trade-management-functionaliteit zorgt ervoor dat logistieke dienstverleners GC3 kunnen gebruiken als hun back-officesysteem voor het beheer van al hun internationale trade-services en het berekenen van hun werkelijke kosten, waardoor ze de winstgevendheid van een transactie kunnen bepalen.

Martin Neil, vice-president van Global Solutions for Exel zegt over de nieuwe release: Met elke nieuwe softwarerelease geeft G-Log ons ook nieuwe mogelijkheden om extra toegevoegde waarde te creëren in de supply chain van onze klanten, medewerkers en aandeelhouders. Dankzij de GC3-software kan Exel onze klanten een geconsolideerde blik op vrachtstromen leveren, een gedetailleerd inzicht in de opslag, en pro-actieve alerts betreffende het beheer van de supply chain. Met dit glazen pijplijn -inzicht van hun gehele logistieke netwerk kunnen onze klanten met groot succes gebruik maken van vendor-managed inventory-programma s en maken zij hun respectieve supply chains gestroomlijnder dan ooit.

GC3 4.5 zorgt voor een efficiënte verwerking van complexe, tijdkritische en grensoverschrijdende verschepingen, waaronder zeevracht en routebeheer, offertes, commerciële facturering en beheer, gegevensondersteuning voor gevaarlijke goederen en exportvergunningen, gecentraliseerd servicemanagement en internationaal financieel management.

De uitgebreidere functionaliteit van GC3 4.5 vergroot de kloof tussen G-Log en onze concurrenten en brengt ons weer een stap dichter bij onze visie van geïntegreerd logistiek management, zegt David Cairns, CEO bij G-Log. Dankzij de ondersteuning van onze klanten kunnen wij blijven werken aan strategische verbeteringen van ons product waarmee real-time, data-driven logistieke planning en uitvoering de normaalste zaak van de wereld wordt.

GC3 is het enige systeem dat een volledig logistiek netwerk kan beheren over meervoudige vervoersmodaliteiten, businessunits en landen. GC3 versie 4.5 van G-Log is per direct beschikbaar.

G-LOG

G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3", G-Log s uitgebreide web-native logistieke platform, levert een volledige oplossing voor het beheer van complexe logistieke stromen, die verschillende landen, verscheidene goederenketens en vele vervoersmodaliteiten omspannen. Bedrijven kunnen daardoor de manier waarop zij hun logistieke zaken managen optimaliseren. Klanten van G-Log zijn onder andere Big Lots, Brown Shoe, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Halliburton, Kuehne & Nagel, Rohm and Haas, Stonepath Group, Tesco, Toll Solutions, Total Logistic Control, UPM, en Volvo Logistics.

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Guildford, Surrey, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa. Het Beneluxkantoor van G-Log is in Rotterdam.