Ingezonden persbericht


Persbericht

Grote Nederlandse uitgeverijen bundelen krachten in Vacaturekrant.nl

Met de start van Vacaturekrant.nl op 9 september as. bundelen de dagbladuitgevers Noordelijke Dagbladcombinatie, HDC Media, Media Groep Limburg, Sp!ts en Dagblad De Telegraaf hun krachten. Zij komen met een volledig vernieuwde site voor online recruitment. De site is ontwikkeld op basis van de laatste ontwikkelingen op de personeelsmarkt en op basis van de jarenlange ervaring van de uitgevers. Vacaturekrant.nl zal uitgroeien tot dé plek waar vraag en aanbod op de Nederlandse arbeidsmarkt elkaar vinden.

"Naast gedrukte media neemt online een steeds serieuzere positie in als oriëntatiebron voor werkzoekenden. Wij zijn er van overtuigd dat wij de kracht van deze twee media als geen ander kunnen combineren. De markt heeft behoefte aan een betrouwbare en ervaren partij die via diverse kanalen vacatures en kandidaten bij elkaar kan brengen", aldus Quintin Schevernels, eindverantwoordelijk voor Vacaturekrant.nl.

De online-recruitment producten van de uitgeverijen zullen onder het label Vacaturekrant.nl worden aangeboden aan werkgevers en werkzoekenden. Hiermee ontstaat direct een van de grotere vacaturesites van Nederland. Minstens zo belangrijk is echter de kwaliteit van de bezoekers en de vacatures. Grootste ergernis bij gebruikers van vacaturesites is immers nog steeds de onoverzichtelijkheid en het gebrek aan actualiteit. Juist op deze punten zal vacaturekrant.nl zich onderscheiden. Zo zijn vacatures op de site niet ouder dan 4 weken (bij de meeste sites 2 maanden) en biedt Vacaturekrant.nl een zeer gevarieerd aanbod. Zo zijn er vacatures en werkzoekenden van alle opleidingsniveau´s en is het vacature-aanbod afkomstig van zowel werkgevers als professionele intermediairs. Ook dit onderscheid vacaturekrant.nl van een aantal grote sites waar het aanbod van intermediairs de overhand heeft.

Momenteel wordt de laatste hand aan de nieuwe site gelegd. "We hebben in de afgelopen maanden de beste mensen uit de markt bij elkaar gezet om de site verder te ontwikkelen. Mensen met verstand van media, mensen met verstand van techniek en mensen met verstand van recruitment. Dit heeft geleid tot een next-generation site die terug gaat naar de basis: het bij elkaar brengen van vraag en aanbod". Van alle functionaliteiten op de site kan snel en eenvoudig gebruik worden gemaakt. Zo kunnen werkgevers binnen een paar minuten vacatures plaatsen en kan er gratis gebruik worden gemaakt van een voorselectie-tool waardoor een eerste selectie van de kandidaten plaatsvindt. Ook zijn er verschillende mogelijkheden om on- en offline "extra" bereik te kopen voor vacatures. "We richten ons vooral op online-recruitment maar uiteraard zullen we een aantal combinatie producten met print ontwikkelen" zegt Schevernels hierover. Een van deze producten is het Vacaturevenster. Werkgevers kunnen in dit "venster" tegen een gering bedrag hun online vacature in de krant doorplaatsen. Zo bereiken werkgevers zowel de actief als de latent werkzoekenden.

De site wordt communicatief ondersteund door de print-uitgaven en de diverse internetsites van de partners. Daarnaast zal er een grote multi-mediale-campagne worden opgestart. De deelnemende uitgeverijen zijn ervan overtuigd dat zij met hun print-titels in combinatie met een sterke online propositie ook op de lange termijn kunnen voldoen aan de behoefte van werkgevers en werkzoekenden.
---

Noot voor redactie