Ingezonden persbericht


Persbericht 9 september, 2004

Aexis presenteert iET ProcessAnalyzer

Deze procesmanagement tool optimaliseert de kwaliteit van Service Management processen en verbetert de efficiëntie van interne en externe diensten

Leusden, 9 september 2004 - Aexis, toonaangevend leverancier & integrator van IT & Customer Service Management en Advanced Business Intelligence oplossingen lanceert vandaag iET ProcessAnalyzer. iET ProcessAnalyzer is een OEM-versie van de ARIS Process Performance Manager (PPM) van de firma IDS Scheer AG. iET ProcessAnalyzer is volledig met het Service Management platform iET Enterprise geïntegreerd en is voor alle verticale markten inzetbaar. De oplossing wordt bijvoorbeeld in de monitoring en controlling van Service Level Agreements voor de analyse en/of de vastlegging van Service Management processen gebruikt. Met iET ProcessAnalyzer bewijst Aexis wederom dat het hoogwaardige en innovatieve oplossingen voor IT en Customer Service Management levert. De functionaliteit van iET ProcessAnalyzer maakt het voor ondernemingen mogelijk, processen op het gebied van Service Management te optimaliseren en zo doorlooptijden van onder andere meldingen, Incidenten en Wijzigingen te verkorten en kostentransparantie te bewerkstelligen.

iET ProcessAnalyzer biedt de volgende functies voor de analyse van Service Management processen:


· Management Views ­ Management Cockpit voor een snel overzicht van de procesprestatie.


· Controle van Service Level Agreements (SLAs) ­ Afwijkingen in SLA-doelstellingen worden getoond.


· Proactieve sturing van termijnen ­ Processtappen worden grafisch uitgewerkt (instelling van een logboek). De snelle ontdekking van het optimalisatiepotentieel wordt zo vergemakkelijkt.


· Planning ­ Kengetallen en waarden uit het verleden worden gebruikt voor de planning van toekomstige perioden en zijn met elkaar te vergelijken.


· Afwijkingen van proceskengetallen ­ Onderbrekingen van doorlooptijden, proceskosten, aantal meldingen of aantal werknemers worden met de opsporing van procesprestatie bepaald.

Over IDS Scheer AG
De firma IDS Scheer (Saarbrücken) (www.ids-scheer.com) ontwikkelt ondernemingsoplossingen voor het beheren van bedrijfsprocessen. Met ARIS biedt de onderneming zijn klanten een geïntegreerde en volledig portfolio aan tools aan voor het ontwerp, de implementatie en controlling van bedrijfsprocessen. De consulenten van IDS Scheer ondersteunen de onderneming in de opbouw van een procesorganisatie en de overgang naar een moderner gebruiksconcept zoals Supply Chain Management, Customer Relationship Management en Enterprise Application Integration.

Over iET Solutions
iET Solutions (www.iet-solutions.com) ontwikkelt, commercialiseert en ondersteunt softwareapplicaties op het gebied van Service/Helpdesk, IT Service Management en ITIL als ook Customer Care Center en Klantenservice. De oplossingen worden ontwikkeld om de wereldwijde Information Technology Infrastructure Library (ITIL) standaard te versterken en daarmee de service te stroomlijnen. Bedoeling van deze standaard bestaat erin de kosten te drukken, de rentabiliteit te verhogen en de klanttevredenheid verder op te voeren. Het iET Enterprise platform bestaat uit een sterk geïntegreerde, aanpasbare en schaalbare set van applicaties voor Klantenservice, IT Service Management en Verkoopautomatisering. De krachtige technologie van iET Solutions staat voor een unieke combinatie van flexibele productconfiguratie. Meer dan 800 klanten in 26 landen wereldwijd maken gebruik van de aanpasbare en schaalbare applicatieset van iET Solutions, die worden geleverd door iET Solutions en haar wereldwijde netwerk van partners.

Over Aexis
Aexis (www.aexis.com) is toonaangevend leverancier en integrator van IT & Customer Service Management en Advanced Business Intelligence oplossingen. Alsmede op het gebied van Service Management, streeft Aexis naar een partnership met nieuwe en bestaande klanten. In het verlengde hiervan vindt er een continue aanpassing van ons producten- en dienstenportfolio plaats, waardoor nieuwe en bestaande klanten altijd over de nieuwste technologie beschikken. Aexis is in de Benelux en Frankrijk vertegenwoordiger van iET Solutions en Applix, en is al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in het ontwikkelen, implementeren en ondersteunen van geavanceerde software oplossingen. Aexis heeft tevens kantoren in Brussel, Parijs, en Luxemburg en telt meer dan 450 klanten die vertrouwen op de deskundigheid en ervaring van Aexis.

Informatie:
U kunt dit persbericht ook downloaden op www.aexis.com. Voor bijkomende informatie of voor illustratiemateriaal kunt u terecht bij:

Aexis Customer Solutions B.V.
Corinne Derksen
Marketing Benelux
Tel. +31 (0)33 432 1700
Fax. +31 (0)33 432 1521
E-mail: CDerksen@nl.aexis.com
Internet : www.aexis.com

©2004 Aexis. Alle rechten voorbehouden. Alle handelsmerken en bedrijfsnamen die hier werden vermeld, behoren toe aan hun respectievelijke eigenaars.


---- --