Ingezonden persbericht


Stichting Media Plaza toont RFID demo's

UTRECHT 9 september - Vanaf vandaag zijn bij Media Plaza in Utrecht de nieuwste RFID demo's te bezichtigen. In een heuse Shop of the Future wordt RFID technologie voor de toekomstige winkel gedemonstreerd. Het RFID seminar besteedt uitgebreid aandacht aan de toepassingsmogelijkheden van RFID.

RFID is een techniek waarbij kleine chips unieke codes krijgen, waardoor zij draadloos gelokaliseerd en geïdentificeerd kunnen worden. Dit betekent voor branches als de retail en transport ongekende mogelijkheden wanneer deze chips aan producten worden gekoppeld.

RFID-issues
Ervaren sprekers wegen de voor- en nadelen af van de toepassing van RFID. Cor Molenaar, e-marketingman en hoogleraar aan de Erasmus Universiteit, zal ingaan op de marketingaspecten van RFID. Workshops worden gegeven met praktijkcases rond toepassingsmogelijkheden, standaardisatie, CRM en implementatie. IBM, een van de partners van het RFID seminar, zal ingaan op de toepasbaarheid van RFID en hoe RFID op business strategieën aansluit.

Over Media Plaza
Media Plaza is een onafhankelijk netwerkcentrum dat het bedrijfsleven en de overheid stimuleert om ICT toe te passen ten behoeve van innovatie, efficiency en rendement. Dit gebeurt door fysieke en virtuele voorlichting, kennisoverdracht, (interactieve) programma's, trainingen en seminars aan meer dan 40.000 managers per jaar.

Noot voor de redactie,