Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuw Amersfoorts initiatief groot succes
De bergparty: feestelijke start zakenseizoen 2004-2005

Amersfoort, september 2004 - De Bergparty is een feit. Zo'n 150 aanwezigen, onder wie Burgemeester Mevrouw van Vliet-Kuiper, hieven afgelopen vrijdag gezamenlijk het glas op de "start van het nieuwe zakenseizoen" tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Golden Tulip Berghotel in Amersfoort. De initiatiefnemers - ABN AMRO Bank, Ernst & Young en Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts - toonden zich verheugd over het evenement: "Dit feest is een belangrijke stap voorwaarts. We signaleerden dat er veel nieuwe contacten zijn gelegd en hebben dan ook besloten om hiervan een traditie te maken. Volgend jaar dus wéér een Bergparty!", aldus Henk Wilbrink, partner bij Ernst & Young.

Workshop sushi maken
Nieuwe contacten kwamen gemakkelijk tot stand tijdens deze eerste editie van de Bergparty, die in het teken stond van de 'Taste of the World'. Zo was er een workshop 'sushi maken', waarbij tijdens het vullen van de rolletjes sushi-plakrijst interessante gesprekken ontstonden, die konden worden voortgezet tijdens de whiskytasting, aan de sherrybar, of aan een van de andere culinaire buffetten die tijdens het evenement in de gezellige ambiance van het Golden Tulip Berghotel stonden opgesteld.

Olifantenverblijf Dierenpark Amersfoort
De aanwezigen waren vanuit alle hoeken van Nederland naar Amersfoort afgereisd, zo was Harry Westers van WestCord Hotels aanwezig - een hotelgroep met zeven hotels op de Wadden eilanden en in Amsterdam. Gedurende de avond werd er door middel van casinospelen geld verzameld. ABN AMRO Districtsdirecteur Peter Kuipers: "We hebben gekozen voor een regionaal goed én aanprekend doel. Deze opbrengst komt dan ook ten bate van de renovatie van het olifantenverblijf in Dierenpark Amersfoort."

Synergie
Hans Kennedie, Algemeen Directeur van Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts zegt: "In tijden als deze, waarin de recessie ten einde loopt, is het belangrijk de krachten te bundelen om zodoende synergie te creëren. In dit kader hebben Golden Tulip, ABN AMRO en Ernst & Young samen dit evenement georganiseerd als 'kick off' voor het zakenseizoen 2004/2005."

|ABN AMRO is een prominente internationale bank, opgericht in 1824.    |
|Behalve als professionele dienstverlener staat ABN AMRO bekend als    |
|vooraanstaand werkgever voor financiële professionals en als sponsor  |
|van tal van (sport)evenementen. Met meer dan 3.000 vestigingen in zo'n|
|60 landen, werken er ongeveer 107.000 mensen. Voor meer informatie    |
|zie: www.abnamro.nl.                                                  |
|                                                                      |
|Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts is een hotelketen bestaande uit   |
|zo'n 270 hotels verdeeld over 41 landen. De naam Golden Tulip is      |
|verbonden aan de viersterren 'business & resort' hotels en Tulip Inn  |
|aan de driesterren categorie. Het hoofdkantoor is gevestigd in        |
|Amersfoort. Voor meer informatie zie: www.goldentulip.com.            |
|                                                                      |
|Bij Ernst & Young Nederland werken 5.124 mensen, verspreid            |
|over 40 kantoren door het hele land, waaronder kantoren in Amersfoort,|
|Apeldoorn en Utrecht. Wereldwijd telt Ernst & Young 103.000           |
|medewerkers verdeeld over 140 landen. Accountancy, fiscaal advies,    |
|juridisch advies en transaction advisory services zijn de vier pijlers|
|van Ernst & Young's dienstverlening. Voor meer informatie zie:        |
|www.ey.nl.                                                            |