Ingezonden persbericht


Persinformatie

Samenwerking schoolbank.nl en intomart gfk

Amsterdam, 10 september 2004 Schoolbank.nl en Intomart GFK hebben vandaag hun samenwerking aangekondigd. Doel van deze samenwerking is om een duidelijker beeld te krijgen van het ledenbestand van Schoolbank.nl en op die manier adverteerders en mediabureaus beter te kunnen bedienen.

Schoolbank.nl biedt adverteerders op dit moment al de mogelijkheid om de geregistreerden te selecteren op basis van leeftijd, geslacht en postcode. Samen met Intomart GFK gaat de site een uitgebreider profiel van haar leden opstellen om zo de kwaliteit van het bereik te verhogen. Daarnaast kunnen adverteerders straks gericht communiceren met de voor hen interessante doelgroepen. Zodra leden inloggen op Schoolbank.nl zien ze banners en/of aanbiedingen op de site, die op hen zijn toegespitst.

Middels een speciale oproep zal Schoolbank.nl een representatieve steekproef van 32.000 leden verzoeken een aantal vragen te beantwoorden. Onderwerpen die hierbij aan bod komen zijn leesgedrag (dagbladen, tijdschriften), kijk- en luistergedrag, internetgebruik, vrije tijdsbesteding, interesse en bezit van (duurzame) gebruiksgoederen en/of diensten, vakantiegedrag en achtergrondgegevens (geslacht, leeftijd, opleiding, inkomen, gezinsgrootte, samenstelling huishouden, enz). Deelname aan het onderzoek vindt op vrijwillige basis plaats en de persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt.

Over Schoolbank.nl

Schoolbank.nl is een initiatief van het Amsterdamse Rosetta, dat is opgericht in 1995. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen van software voor websites en uitgevers. Er zijn momenteel 12 werknemers in dienst. Schoolbank.nl telt ruim 2,5 miljoen geregistreerden. Andere bekende sites van Rosetta zijn www.Workmates.nl, www.Dienstmakkers.nl en www.Spullenbank.nl.

Over Intomart GFK

Intomart GfK is een gerenommeerd full service marktonderzoeksbureau. Sinds de oprichting in 1962, is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste marktonderzoekinstituten in Nederland Intomart GfK is vooral bekend van het Kijk- en Luisteronderzoek, maar heeft zich de afgelopen jaren tevens gespecialiseerd in online-onderzoek. Het bedrijf heeft vestigingen in Hilversum, Almere en Brussel.

Einde persinformatie. Amsterdam, 10 september 2004.

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht