Ingezonden persbericht


Groen licht van Pink Elephant: assyst krijgt 'ITIL Enhanced' status

Amsterdam: 13 september 2004. Pink Elephant, wereldwijd leider op het gebied van IT-Service Management opleiding en advies, heeft de nieuwe generatie van de Axios Systems IT-Service Managementoplossing, assyst versie 6.0, als 'ITIL Enhanced' gecertificeerd.

De oplossing van Axios voldoet aan de functionele vereisten van de zeven ITSM -ondersteuningsprocessen die deel uitmaken van de certificering.

PinkVerify certificeert softwarehulpmiddelen die objectief worden beoordeeld op basis van de richtlijn die wordt voorgeschreven door het United Kingdom's Office of Government Commerce (OGC) en zijn gecontroleerd door een gekwalificeerde Pink Elephant IT-Service Management consultant. Oplossingen die zijn geverifieerd in vier van de zeven ondersteuningsprocessen - Incident, Probleem, Change en Configuration Management - worden als 'ITIL Service Support' gecertificeerd.

De oplossingen die zijn geverifieerd voor bovenstaande ondersteuningsprocessen en tevens op zijn minst voor een van de overgebleven drie processen - Service Level, Release en Availability Management - worden als 'ITIL Enhanced' gecertificeerd.

Versie 6.0 van assyst van Axios werd beoordeeld door PinkVerify en werd gecertificeerd als 'ITIL Enhanced'.

"Axios steunt het ITIL-raamwerk al vele jaren," zegt David Ratcliffe, CEO van Pink Elephant. "Het verheugt ons zeer dat wij de bijzonder hoge standaarden van assyst kunnen erkennen en kunnen bevestigen dat het voldoet aan de functionele eisen van alle zeven ondersteuningsprocessen."

Eerder dit jaar lanceerde Axios Systems (www.axiossystems.com), de toonaan-gevende Helpdesk en IT-Service Management leverancier, assyst 6.0 als de nieuwe generatie van haar oplossing. Deze lancering wordt gezien als de belangrijkste productverbetering in de 16-jarige geschiedenis van het softwarebedrijf.

assyst 6.0 biedt een totaal nieuwe web-based gebruikersinterface specifiek gericht op mobiele IT-ondersteuning, een innovatieve web-based 'self-service' oplossing voor eindgebruikers, en een enorme verzameling van nieuwe features gericht op het verbeteren van de functionaliteit en de bruikbaarheid van de integreerde servicedesk suite.

De oplossing werd ontworpen op basis van het ITIL-raamwerk - de internationaal geaccepteerde richtlijnen voor Best Practice in IT-Service Management - eigendom van het OGC.

"Best Practice blijft het hart van onze oplossingen, met regelmatige verbeteringen die voor een groot gedeelte worden geïnitieerd door terugkoppeling van onze eigen klanten," zegt Ailsa Symeonides, Sales en Marketing Director van Axios Systems. "Het geeft zeer veel voldoening dat onze meest recente versie, voorzien is van de goedkeuringstempel voor de zeven ondersteuningsprocessen van het prestigieuze programma van PinkVerify ."

"Dit bevestigt dat onze oplossing ondersteuning biedt binnen het ITIL-raamwerk in Europa en de rest van de wereld en bewijst onze toewijding aan Best Practice in alles wat wij doen," voegt zij toe.

Over Pink Elephant
Pink Elephant, is wereldwijd leider op het gebied van opleidingen en advies op het gebied van IT-Service Management. Het hoofdkantoor is gevestigd in Toronto, Canada, met kantoren in de Verenigde Staten en Azië. Pink Elephant werkt voor een uitgebreide verzameling van klanten, zowel overheden als ondernemingen, om de kwaliteit van de IT-diensten te verbeteren door de toepassing van Best Practices inclusief ITIL. Kernactiviteiten zijn opleidingen, conferenties, advisering en outsourcing. Bezoek www.pinkelephant.com voor meer details.

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen. Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business. Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen. Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment. Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management. Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --