Remeha bespaart - met L&L - fors op documentatietraject

Een goede organisatie van het documentatietraject leidt tot verbeterde communicatie en aantoonbare kostenbesparing

BUNNIK, 20040913 -- Remeha in Apeldoorn, een van de grootste cv-ketelfabrikanten van Nederland, heeft L&L Languages & Localization in Bunnik gevraagd ondersteuning te bieden bij de herinrichting van het documentatietraject. De keuze voor L&L is gebaseerd op de ruime ervaring en bewezen kwaliteit van zowel de documentatie- als vertaaldiensten die L&L biedt. Remeha verwacht op termijn met deze samenwerking circa 25% te besparen op haar documentatie- en vertaalkosten.


Remeha meent in L&L een stevige partner te hebben gevonden die kan zorgen voor ondersteuning van de documentatie-afdeling om de Europese gebruikers van Remeha-ketels nog beter te informeren. Gezien de groei van de informatiestroom en de complexiteit van de informatie is gekozen voor een partner met een indrukwekkende ervaring in documentatietrajecten. Omdat de kwaliteit van de documentatie ook sterk afhankelijk is van de organisatie daar omheen zal L&L adviseren over de totstandkoming en de overdracht van informatie en verbeterpunten aandragen. Door de samenwerking met L&L zal het schrijven verder worden gestroomlijnd zonder extra investeringen in personeel. Bovendien zullen de vertaalkosten door de belangrijk kortere bronteksten aanzienlijk afnemen.

In de nabije toekomst wordt de technische documentatie van Remeha verzameld in een Content Management Systeem waardoor informatie gemakkelijk te vinden is en kan worden hergebruikt. Op deze wijze kan dezelfde informatie worden gebruikt voor (papieren) documentatie, online help, intranet, internet en training. Met name door de toekomstige beschikbaarstelling van documentatie via internet hoeft de gebruiker of installateur van een Remeha-installatie geen uitgebreide handleiding meer door te lezen. Informatie wordt op deze wijze helder en to-the-point op een logische plaats aangeboden.

Volgens Arthur van Schayk, verkoopdirecteur van Remeha, is de eerste opzet van het nieuwe documentatieproces veelbelovend. "De bijdrage van L&L aan een van onze belangrijkste doelstellingen: verbetering van de communicatie met onze gebruikers en afnemers zal niet alleen leiden tot verhoging van de klanttevredenheid, maar levert als prettige bijkomstigheid straks een besparing in de documentatiekosten van ruim 25%" zegt Van Schayk. "Wij realiseren ons dat je er niet bent met nieuwe documentatie alleen. Dat de inbedding van de nieuwe werkwijze in de organisatie ook door L&L wordt begeleid, geeft mij het vertrouwen dat we het kwaliteitsniveau van de documentatie borgen voor de toekomst."

Meer informatie over L&L en Remeha is te vinden op
www.LandL.com en www.remeha.nl

Over L&L Languages & Localization
L&L is een internationaal (ver)taalbureau met het hoofdkantoor in Nederland (Bunnik). Als een van de eerste ISO-gecertificeerde vertaalbureaus biedt zij organisaties de complete begeleiding bij het overdragen van (gebruikers)-informatie. Inclusief het ontwerpen van richtlijnen, procedures, instructies, trainingen, handleidingen en technische documentatie in woord en beeld, in ruim 30 talen.

Veel bedrijven hebben door de kwaliteitsgerichte aanpak de weg naar L&L gevonden voor de vertaling van software, websites en (technische) documentatie. Zo is Hewlett Packard (HP) een van de klanten van het eerste uur (inmiddels bijna 20 jaar) maar er wordt ook vertaald voor organisaties als Siemens, Sony, Lexmark, SSA Global (voorheen Baan), IEX, Capgemini en grote automerken als Ford en Seat.

Over Remeha
In heel Europa heeft Remeha in de afgelopen 70 jaar een goede naam opgebouwd door de levering van topkwaliteit producten die jarenlang probleemloos hun werk doen. Dat ze daarbij ook schoon, zuinig en zeer milieuvriendelijk zijn is niet onbelangrijk. Naast levering van CV-ketels en zonneboilers in woonhuizen en kantoren realiseert Remeha ook grote projecten zoals de Amsterdam Arena, het Philips stadion, De Kuip en het Gelredome.

Recent heeft Remeha te Apeldoorn het Franse bedrijf De Dietrich Thermique overgenomen. Hiermee behoort Remeha met een omzet van 450 miljoen euro en 2.400 medewerkers en 7 productielocaties in Nederland, Frankrijk en Duitsland tot de top van de Europese verwarmingsindustrie.