Ingezonden persbericht

Joost Alferink opent fototentoonstelling: De Wereld volgens Carp

Amsterdam, 14 september 2004 De winnaar van de Dutch Design Awards 2004, Joost Alferink van het Rotterdamse ontwerpbureau Waacs (van de Senseo Crema) opent donderdag 16 september in Las Palmas De Wereld volgens Carp . Daarna analyseert trendwatcher Pieter Paul Verheggen van onderzoeksbureau Motivaction aan de hand van de foto s de blik van de Carp-generatie op zijn leefwereld.

Broodje BN

De redactie van Carp neemt twee weken zitting op de fototentoonstelling om een nummer van het blad in elkaar te zetten. Bezoekers kunnen live zien hoe een nummer wordt geproduceerd. Daarnaast heeft de redactie 10 bekende Nederlanders uitgenodigd om tijdens 10 lunches met lezers te debatteren, ook rechtstreeks via de Carp-website. Zo komen onder andere staatssecretaris Medy van der Laan, Javier Guzman, de nationale hockey-dames, Arnold Vanderlyde, Casper Rijnders (Jimmy Woo), Marianne van den Anker (wethouder veiligheid R dam); en psychiater Bram Bakker.

In zijn vijfjarige bestaan heeft het tijdschrift Carp zich bewezen als een springplank voor fotografisch, illustratief en journalistiek talent. Zoals ontwerper Alferink met zijn Push medical braces een nieuw product voor een breed publiek heeft ontworpen, zo weet Carp met vernieuwende vormgeving al 5 jaar een generatie hoogopgeleide twintigers en dertigers te bereiken. Alferink zal ingaan op het belang van vernieuwing bij het doen van creatieve uitvindingen: een product moet gewoon werken, een aantrekkelijk uiterlijk hebben en hanteerbaar zijn voor zij die het gebruiken . Een redenering die ook opgaat voor Carp. Uit het niets - en nergens te koop - verscheen in 1999 deze nieuwe arbeidsmarkttitel. Direct viel de fotografie op, die in brede kringen aansloeg en veel invloed had op de bladenmarkt. Trendwatcher Verheggen gaat in op het succes en geeft een voorproefje van de resultaten van het mentaliteitsonderzoek onder hoogopgeleide twintigers en dertigers, die hij samen met de Carp-redactie publiceert in het jubileumnummer d.d. 27 oktober.

Opening: donderdag 16 september 2004, 18.00 uur. Broodje BN: 20 september t/m 1 oktober 2004. Locatie: Las Palmas, Wilhelminakade 66, Rotterdam.

NOA

Recent is het NOA 2004 (Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt) gepresenteerd. Uit de cijfers blijkt dat het bereik van Carp onder de doelgroep (24-35 jarigen) groeit en dicht bij dat van Intermediair is gekomen: daar waar Carp inmiddels 8,2% gemiddeld bereik scoort onder de doelgroep, is hetzelfde cijfer voor Intermediair 8,9%.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met onderzoek onder ruim 31.000 jongeren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####



Ingezonden persbericht