BouwNed


BouwNed: stickers voor behoud grijs kenteken

14/9/2004

De voorgenomen afschaffing van het grijs kenteken voor bedrijfswagens heeft voor bouwbedrijven grote financiële gevolgen. BouwNed, de brancheorganisatie voor de woning- en utiliteitsbouw, neemt daarom krachtig stelling tegen deze plannen. Vandaag hebben alle ruim 4.000 lidbedrijven stickers ontvangen voor hun bedrijfswagens. Hiermee kunnen ondernemers aan een groot publiek hun ongenoegen over de fiscale plannen kenbaar maken.

Met de sticker-actie sluit BouwNed zich aan bij een initiatief van EVO. Naast de verladersorganisatie doen Uneto-VNI, Focwa, Bovag/Rai en TLN mee aan de actie. BouwNed heeft een kleine 30.000 stickers verstuurd met de tekst "Wees wijs... behoud grijs!". In totaal worden door alle deelnemende organisaties ongeveer 200.000 stickers onder bedrijven verspreid.

De voorgenomen maatregel betekent feitelijk dat bedrijven met veel bedrijfsauto's de dekking moeten opbrengen van een belastingverlaging waarvan zij zelf in veel gevallen niet kunnen profiteren. BouwNed omarmt maatregelen om de lastendruk van bedrijven te verlagen, maar is van mening dat bedrijven met de voorstellen een 'sigaar uit eigen doos' gepresenteerd krijgen.

Meer informatie Hubert Heutink, Externe Communicatie, telefoon 0182 693 719 / 06 138 53 153