Ingezonden persbericht


Persbericht

Ziekenhuis Amstelveen kiest Mediasurface voor gecombineerd beheer intranet en Internet

Hilversum, 14 september 2004 Ziekenhuis Amstelveen heeft gekozen voor het content management systeem van Mediasurface voor het beheren van haar Internet- en intranet sites. De keuze is gevallen op Mediasurface vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de goede integratiemogelijkheden met bestaande systemen.

Ziekenhuis Amstelveen streeft met het nieuwe systeem een geïntegreerde aanpak na, waarbij zowel de website als het intranet vanuit één omgeving beheerd kunnen worden. Daarmee wordt de beheersinspanning gereduceerd en worden opleidingskosten verlaagd. De flexibiliteit van het nieuwe systeem zorgt ervoor dat toekomstige plannen kunnen worden gerealiseerd op basis van de nu ingeslagen weg.

Peter Karsman, manager Facilitiair Bedrijf van Ziekenhuis Amstelveen zegt: "Ziekenhuis Amstelveen heeft gekozen voor Mediasurface omdat het systeem eenvoudig te beheren is. Daarnaast kunnen met Mediasurface meerdere kanalen vanuit één omgeving beheerd worden; daarbij doel ik op onze intranet- en Internet site. Tevens geeft het ons de mogelijkheid om via een extranet te communiceren met andere zorginstellingen binnen het verzorgingsgebied van ons ziekenhuis."

Het intranet zal gebruikt worden om alle medewerkers van het ziekenhuis van algemene en afdelingsspecifieke informatie te voorzien. Zo zal er ruimte zijn voor ondermeer nieuws, handboeken, protocollen, veelgestelde vragen, formulieren, een agenda, projectinformatie, een activiteitenkalender en reserveringsmogelijkheden voor vergaderruimten. Ook een smoelenboek maakt deel uit van het intranet. Hiertoe wordt een koppeling gemaakt met het Beaufort personeelsinformatiesysteem om gegevens van medewerkers via het intranet toegankelijk te maken. Het intranet zal eenvoudig voor alle medewerkers toegankelijk zijn doordat gebruikt wordt gemaakt van single-signon.

Mediasurface biedt ook de mogelijkheid om met dit systeem een extranet op te zetten voor ondermeer communicatie met de huisartsen.

Het Internet zal het visitekaartje voor het ziekenhuis zijn, bedoeld om verschillende doelgroepen van relevante informatie te voorzien. Daarbij wordt een vijftal categorieën informatie aangeboden: algemene informatie over de organisatie, informatie voor patiënten, informatie voor bezoekers van het ziekenhuis, een onderdeel over werken bij het ziekenhuis en informatie specifiek voor professionals.

Arjen van den Akker, Marketing Manager bij Mediasurface: We zien dat steeds meer gezondheidsinstellingen hun interne en externe communicatie verder professionaliseren. De mogelijkheden die wij hen bieden om al die communicatie vanuit één platform te organiseren en stroomlijnen sluiten perfect aan op die trend in de markt.

Het project wordt gezamenlijk uitgevoerd door Ziekenhuis Amstelveen en Mediasurface, waarbij gelijktijdig aan de intranet- en Internetimplementatie zal worden gewerkt.

Over Ziekenhuis Amstelveen

Ziekenhuis Amstelveen vervult een belangrijke zorgfunctie voor de bevolking in de regio Amstelveen en voor de joodse gemeenschap in Nederland. Met 255 bedden en ruim 750 medewerkers is het een modern, middelgroot ziekenhuis dat jaarlijks maar liefst 15.000 opnames verzorgt (inclusief dagbehandelingen).

Ziekenhuis Amstelveen is een basisziekenhuis: patiënten kunnen er met zo'n negentig procent van hun klachten terecht. Voor de resterende tien procent werkt het ziekenhuis nauw samen met onder meer het VU medisch centrum. Daar werken artsen die binnen hun specialisatie een superspecialisme hebben ontwikkeld. Ziekenhuis Amstelveen kan rechtstreeks een beroep doen op het VUmc voor specifieke operaties en onderzoeken. Vervolgens kan de patiënt bij Ziekenhuis Amstelveen verder in behandeling blijven. Naast patiëntenzorg wordt er ook steeds hechter samengewerkt op het gebied van onderwijs en opleiding.

Verder heeft Ziekenhuis Amstelveen een joodse vleugel, uniek in geheel West-Europa. Het gaat met name om begrip voor joodse traditie, cultuur en historie. Vanwege de belangrijke rol van het ziekenhuis voor de joodse gemeenschap in Nederland, wordt er veel belang aan gehecht dat alle medewerkers deze levensovertuiging respecteren.

Over Mediasurface

Mediasurface is leverancier van Enterprise Content Management software. Mediasurface biedt een innovatief product met lage beheerkosten. Mediasurface richt zich op de combinatie van betrouwbare en schaalbare content management software met een uiterst gebruiksvriendelijke voorkant voor alle typen eindgebruikers. Daardoor wordt de Mediasurface software bij talloze klanten naar volle tevredenheid ingezet voor zeer uiteenlopende intranet-, extranet- en internettoepassingen.

Mediasurface heeft haar hoofdkantoor in Engeland en is actief in Europa en de Verenigde Staten. In Nederland heeft Mediasurface een kantoor in Hilversum. Klanten van Mediasurface in de Benelux zijn onder andere AAInterfinance, AEGON, AntoniusMesosGroep, AZG, Claritas/Acxiom, Consumentenbond, Eneco, Gasunie, GTI, Holland Casino, Inspectie van het Onderwijs, Kluwer Academic Publishers, LUMC, NATO, Plan International, SSA Global, Toerisme Vlaanderen, Triodos Bank, VGZ-IZA en Wereldomroep.

Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.nl

Neem voor meer informatie contact op met:
Mediasurface B.V.
Arjen van den Akker, Marketing Manager
Tel. 035 6257890
GSM 0651 604191
arjen.van.den.akker(at)mediasurface.com

Potters PR
Monique Potters
Tel. 0345 501595
GSM 0628 889632
monique(at)potterspr.nl