Stichting Weten



Titellijst papers Kennisdagen Communicatie 2004

Via onderstaande titels kunt u doorklikken naar het abstract van de paper die erbij hoort. Als het abstract u aanspeekt en u wilt erop reageren middels een positiepaper dan kunt u via kennisdagen@weten.nl de volledige paper aanvragen. U dient daarbij de titel van de paper te vermelden en uw telefoonnummer. U ontvangt dan de volledige tekst en een inschrijfformulier.

Over demystificatie en idolen
Dr. E.E.W. (Eppo) Bruins, Leids Instituut voor Onderzoek in de Natuurkunde, Universiteit Leiden

Stimulus: Computergames voor wetenschappen. Een nieuwe manier om jongeren warm te maken voor wetenschappen
Prof.dr. J.P. (Jean-Pierre) de Greve, drs. W. (Wim) van Broeck en drs. C. (Caroline) Wouters, Afdeling Wetenschapscommunicatie, Vrije Universiteit Brussel

Communicatie over complexe technologische vernieuwingen: het dilemma en risico van wel of niet communiceren. Communicatie over biotechnologie en de effecten daarvan op acceptatie door consumenten Drs. E.M. (Erik) Kraak, PQR- Plasschaert Quality in Research

Prop je informatie niet bij je doelgroep naar binnen; laat ze het opslurpen. De inzichten van een animatiemaker
J. (Jurjen) Kraan MA, Alice Well

Het gaat om effect én oorzaak
Drs.ing. R.K. (Rob) van Nes, Van Nes Research Management

Wetenschapsjournalistiek voor jongeren. Mag het ook leuk zijn? D.G. (Dennis) Rijnvis, KidsWeek BV

Master of Science Education and Communication aan de TU Delft. Communicatieingenieur slaat brug tussen onderzoek en praktijk Drs. M.C.A. (Maarten) van der Sanden en C. (Caroline) Wehrmann, TU Delft

Van massamediale campagnes naar het koesteren van the happy few Y. (Yvonne) van Sark, Young Works

Meten is weten. Het belang van media-analyse
Drs. J. (Jeroen) Scholten en drs. E. (Ester) Tepaske, Publistat Mediaonderzoek Amsterdam

Social Position and the Internet 'Divide': Network Centrality as a Dimension of Social Position
Dr. C.G. van der Veer, Faculty of Social Sciences, Department of Social research Methodology, Vrije Universiteit Amsterdam

De zeven zonden van de wetenschaps- en techniekcommunicatie Dr. W. (Wim) Westera, Open Universiteit Nederland

Wetenschap is emotie
Dr.ir. M.T. (Mark) Westra, FOM - Instituut voor Plasma Fysica Rijnhuizen

Nog te verwachten papers

Wetenschap onderzoekt dingen óf mensen
Dr.ir A.B. (Bob) Cramwinckel, Centrum voor Smaakonderzoek

De vmbo-leerling wordt als doelgroep verwaarloosd bij de publiekscommunicatie over wetenschap en techniek Drs. A. (Agnes) Legierse, Stichting Leerplanontwikkeling

Begin bij het kind: organiseer gevarieerde techniekactiviteiten. Een nieuw WTC-organisatiemodel voor het realiseren van toegankelijke en aansprekende techniekeducatie
Dr. H (Hendrik) Snijders, E. (Els) Rommes (KUN) en dr.ir. R.M. (Remke) Bras-Klapwijk (STT), Werkgroep `Wensen als brug naar Techniek'

Jongeren in een virtuele brainstorm. Zwoegen en zweten met resultaat V. (Victor) Thissen, BOP

De invloed van gemeentelijke organisatiekenmerken op perscontacten Drs. M. (Marije) Verstegen

Kleren maken de man
Drs. A. (Alice) Welmers-Hilbers, KW Communicatie

Het belonen van 'Maatschappelijk publiceren' draagt bij aan een betere interactie tussen publieke kennisinstellingen en samenleving H. (Hans) Zahn, Afdeling Expertise & Advies, Stichting Weten

Economische effectmeting. Weten we wat te meten? Drs. F.G.P.J. (Frank) van Zutphen, ECORYS-NEI