Ingezonden persbericht


Transavia / Basiq Air wint de Nationale E-mail Marketing Award 2004!

Basiq Air i.s.m. E-Village en Conimex i.s.m. Reddion zijn de grote winnaars geworden tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 15 september jl. plaatsvond in het Mediaplaza in Utrecht. Basiq Air sleepte de Nationale E-mail Marketing-award in de wacht. De prijs voor de beste E-mail Publishing-campagne ging naar Conimex.

De 250 aanwezigen op de conferentie brachten samen met de jury een stem uit op de genomineerden, nadat die eerder op de middag hun case hadden gepresenteerd. Vooraf had de jury een keuze gemaakt uit de circa zestig inzendingen en in totaal zes cases aangewezen die in aanmerking kwamen voor de awards. De genomineerden in de categorie E-mail Marketing waren Renault, Transavia/Basiq Air en @home. In de categorie E-mail Publishing waren Funda, Zwitserleven en Conimex genomineerd.

De case van Basiq Air sprak de jury en het publiek het meeste aan omdat internet en e-mail een onmisbare schakel zijn geworden in het gehele proces. Daarnaast was men erg onder de indruk van de resultaten in de vorm van boekingen, gebruik van internet check-in en de uitbreiding van het e-mail bestand.

Sitemanager Harm van Hees presenteerde de Basiq Air case en nam de prijs namens Transavia in ontvangst. In de case ging hij onder andere in op:


* de verkoopresultaten van het wekelijkse Basiq Air e-mail magazine;
* het record aantal boekingen op 1 dag na de e-mail vooraankondiging van de zomerschema's;

* het aanzetten tot gebruik van internet check-in via e-mail notificaties;

* de forse uitbreiding van het Basiq Air e-mail bestand door de actie "Plak een prijsje win een reisje";

* de implementatie van vluchtschemawijzigingen via e-mail en SMS.

E-Village is de externe partij waarmee Transavia nauw samenwerkt op het gebied van e-mail en SMS-marketing. De actie "Plak een prijsje win een reisje" is ontwikkeld i.s.m. Advance Interactive.


---