H&K / REAAL VERZEKERINGEN
REAAL Verzekeringen gaat intermediairmarkt versterken
REAAL gaat samen met 'winnaars' de intermediairmarkt versterken
Marketing Game en opvolgende activiteiten unieke ondersteuning aan de
markt
Utrecht, 15 september 2004 Vandaag wordt tijdens het REAAL
Marketingevenement 2004 het startschot gegeven voor de nieuwe
ondersteuningsaanpak van REAAL Verzekeringen. Tijdens het evenement
krijgt een groep van 200 intermediairs de nieuwe aanpak gepresenteerd.
Na het evenement gaat REAAL intermediairs ondersteunen met een
individueel coachingstraject. REAAL laat met deze aanpak zien dat ze
het intermediairkanaal onvoorwaardelijk steunt. Ondersteuning vanuit
de verzekeraar en effectieve marketing en ondernemerschap vanuit de
intermediairs moeten ervoor zorgen dat de intermediairmarkt behouden
blijft en de consument gegarandeerd blijft van onafhankelijk advies.
Maar liefst 79% van de Nederlanders staat bij een financieel adviseur
in de boeken. Als het intermediair de juiste marketing op deze groep
loslaat, ligt er een enorm potentieel. REAAL ziet mogelijkheden voor
die intermediairs, die inspelen op de sterk veranderende markt en
bereid zijn extra inspanning te verrichten. REAAL gaat deze 'winnaars'
intensief ondersteunen.
Het belang van extra ondersteuning voor de intermediairmarkt staat
buiten kijf. De verzekeringsmarkt zal zich de komende jaren verder
stabiliseren en de kansen voor het intermediair gaan verschuiven van
nieuwe klanten naar cross-selling, oftewel het vergroten van de
polisdichtheid per klant. Het intermediair zal bovendien hard moeten
vechten voor het marktaandeel van haar kanaal. De concurrentie van
internet, directwriters en banken zorgt ervoor dat het intermediair
zich verder moet ontwikkelen. Uitstekende vakkennis en klanten
voorzien van onafhankelijk advies zijn daarin essentieel. Goed
ondernemerschap en effectieve marketing zijn echter zeker zo
doorslaggevend.
REAAL Marketingevenement 2004
De 200 intermediairs die vandaag deelnemen aan het REAAL
Marketingevenement 2004, worden ingedeeld in teams van zes personen.
In verschillende spelrondes moeten de teams strategische
marketingkeuzes maken en reageren op ontwikkelingen tijdens het spel.
Doel van de game is de waarde van de fictieve klantportefeuille te
maximaliseren door meer klanten, meer omzet per klant of de
relatieduur per klant te beïnvloeden. Op het einde van de dag is
duidelijk welke keuzes goed bleken en welke minder succesvol. Op deze
manier ervaren de intermediairs ter plekke het belang van investeren
in marketing en kennis. Het REAAL Marketingevenement is ontwikkeld
door REAAL in samenwerking met TPG/Cendris en MCC, ook
verantwoordelijk voor andere bekende simulatiespellen als de NIMA
Marketing Game.
In navolging van het evenement start REAAL dit najaar met een gericht
individueel ondersteuningstraject. In de eerste fase van dit traject
wordt gezamenlijk met de financieel adviseur een strategisch plan
opgesteld. De tweede fase bestaat uit de realisatie van het plan.
REAAL geeft de ondernemer hierbij exclusief toegang tot haar
uitgebreide netwerk van specialisten op het gebied van Verkoop,
Marketing, Communicatie, Innovatie, Administratie, Automatisering,
Personeel, Opleidingen, Juridische Zaken en Financiën.
REAAL is er van overtuigd dat deze één-op-één ondersteuning duidelijke
toegevoegde waarde levert. Hans Wilkes, Directeur Verkoop REAAL
Verzekeringen licht toe: 'De consument vraagt maatwerk van een
financieel adviseur. Met standaard producten die niet flexibel zijn,
is een consument niet geholpen. Hetzelfde geldt voor het intermediair:
standaard ondersteuning vanuit een verzekeringsmaatschappij voldoet
niet. Elke financieel adviseur heeft zijn eigen problemen en factoren
die het succes bepalen. Door per situatie te bekijken waar een
ondernemer mee geholpen kan worden, zijn we in staat die ondersteuning
te bieden waarop men wél zit te wachten.'
Onvoorwaardelijke keuze voor intermediair
REAAL kiest met deze aanpak onvoorwaardelijk voor het intermediair.
'De consument is gebaat bij objectief advies en vindt dat alleen bij
een financieel adviseur. Bovendien is een intermediair met extra
marketinginspanningen als geen ander in staat om bij bestaande klanten
cross-selling toe te passen. Er liggen voldoende kansen, maar die
moeten wel opgepakt worden. Wij gaan ze daarbij niet alleen
ondersteunen, maar roepen bovendien in onze consumentencampagnes de
klant op om naar hun financieel adviseur te gaan; een extra duwtje in
de rug dat door het intermediair actief opgepakt moet worden.' aldus
Wilkes.
Over REAAL Verzekeringen
REAAL Verzekeringen maakt deel uit van de bankverzekeraar SNS REAAL
Groep. SNS REAAL Groep heeft een balanstotaal van EUR 53,0 miljard en
er werken bijna 5.500 medewerkers. REAAL Verzekeringen biedt
particuliere en zakelijke klanten een compleet aanbod van flexibele en
betrouwbare verzekeringsproducten. REAAL werkt exclusief via het
intermediair, heeft vestigingen in Utrecht, Alkmaar en Zoetermeer en
telt circa 1.800 medewerkers. REAAL Verzekeringen heeft een
realistische kijk op verzekeren en weet wat er speelt in de markt en
in de maatschappij. Productleiderschap is de focus van de onderneming
met als doel innovatieve producten, een uitstekende administratieve
afhandeling en ondersteuning.