NETPRESENTER


Meer winst dankzij betere communicatie

Met Netpresenter meer geld verdienen dankzij een betere (interne) communicatie

PERSBERICHT Maastricht - 17 september 2004

Een betere communicatie leidt tot hogere opbrengsten. Dat is de conclusie van een nieuw onderzoek onder 267 toonaangevende organisaties in de Verenigde Staten, verricht door adviesbureau Watson Wyatt. Deze zogenaamde ROI studie toont aan dat communicatie, met name de interne communicatie, van doorslaggevende betekenis is voor de prestaties van de organisatie, zowel intern (werknemers) als extern (shareholders).

'De ROI studie toont keihard aan dat bedrijven met een betere communicatie meer geld verdienen. Dat is een unicum', zegt Frank Hoen, directeur van Netpresenter. Netpresenter wil deze studie graag onder de aandacht brengen omdat het aansluit bij onze visie. En vanzelfsprekend omdat Netpresenter de aangewezen manier is om de interne communicatie snel en efficiënt te verbeteren.

De belangrijkste vraag is altijd wegen de kosten tegen de baten op? Zeker wanneer het zoiets ongrijpbaars als communicatie betreft. Dat maakt deze ROI studie zo bijzonder. Uit het onderzoek bleek onder andere dat:
'A significant improvement in communication effectiveness is associated with a 29.5 percent increase in market value.' 'Companies with the highest levels of effective communication experienced a 26 percent total return to shareholders from 1998 to 2002, compared to a -15 percent return experienced bij firms that communicate least effectively.'

Investeren in een betere communicatie is dus zeker de moeite waard. Elke organisatie heeft te maken met de problemen van een mailbox die dichtslibt, werknemers die de belangrijke berichten niet meer lezen als gevolg van een overkill aan informatie en een Intranet dat eerder als bibliotheek dan als adequaat communicatiemiddel wordt gebruikt. Netpresenter biedt de oplossing. Berichten die je als organisatie echt onder de aandacht van je medewerkers wilt brengen kun je als nieuwsbericht op het computerscherm laten verschijnen in de vorm van een screensaver. De medewerker hoeft er zelf niets voor te doen. Berichten komen op deze manier onder je aandacht, of je nu wilt of niet.

'De kracht van de communicatie ligt in het herhalen van de boodschap', zegt Ger Peerboom, Manager Corporate Communications Europe bij SABIC. 'Dat maakt Netpresenter tot een goede en doeltreffende communicatietool. Volgens Peerboom is het bijzonder efficiënt om de screensaver te gebruiken om een boodschap door te geven omdat elke computer vroeg of laat op de screensaver springt.

'Sinds we met Netpresenter werken weten we zeker dat alle medewerkers, door heel Nederland, de werkelijk essentiële informatie allemaal, letterlijk onder ogen krijgen', zegt Rinus Wittenberg, Marketing manager Adecco Nederland. 'Bij ons is Netpresenter behalve essentieel voor een goed interne communicatie, ook een prima bindmiddel. 'Niet onbelangrijk voor een organisatie met 170 vestigingen.

Volgens de ROI studie zijn loyale werknemers de meest gemotiveerde en hardst werkende werknemers. En loyale werknemers zijn die werknemers die goed geïnformeerd zijn. En goede informatie is afhankelijk van een goede interne communicatie. En een goede interne communicatie kan snel en efficiënt tot stand gebracht worden met Netpresenter.

Netpresenter is een vooraanstaande innovatieve Nederlandse softwareontwikkelaar van onconventionele interne communicatie en calamiteiten alarmeringssoftware. Het Limburgse bedrijf heeft wereldwijd klanten zoals Nokia, Sony, DSM, Schiphol, NATO, US Navy en diverse politie-, militaire- en andere overheden.

Contact: Frank Hoen, Directeur Netpresenter B.V.
046-4370886 press@netpresenter.com www.netpresenter.com

'Connecting Organizational Communication to Financial Performance', 2003/2004 Communication ROI Study, Watson Wyatt Worldwide.

17 sep 04 06:01