RMW NEDERLAND
Gratis magazine maandelijks in 3,9 miljoen huishoudens
Eindhoven, 13 september 2004 - Vanaf vrijdag 17 september a.s.
verschijnt er in 3,9 miljoen huishoudens in Nederland een nieuw gratis
glossy lifestyle magazine; ...&U genaamd. RMW Nederland BV geeft het
magazine 10x per jaar uit en verspreidt het huis-aan-huis door heel
Nederland. Het magazine richt zich op mannen en vrouwen van 8 tot 80
jaar, met onderwerpen als huis, tuin, mode, beauty, auto's, hobby's,
reizen etc. Een gratis huis-aan-huis magazine met een grootschalige
oplage, blijkt zowel voor de adverteerder als voor de lezer, een gat
in de markt. Kortom; ...&U bereikt iedereen.
Glossy voor iedereen
Het idee voor een huis-aan-huis glossy lifestyle magazine is ontstaan
mei 2003. Een van de oprichters en tevens algemeen Directeur, Rolf
Gruyters: 'De kosten voor een marketingcampagne voor de introductie
van een Amerikaans product bedroeg zoveel dat het interessanter bleek
te zijn om een 'megazine' te ontwikkelen. Een full colour magazine met
grote oplage en minimaal 120 pagina's met daarin veel aandacht voor
reclame en redactie. Bovendien een gratis, magazine voor iedereen -
daarom verspreiden wij huis-aan-huis', aldus Gruyters.
Maandelijkse uitgave
De tweede gratis uitgave van het glossy lifestyle magazine...& U
verschijnt half november huis-aan-huis bij 3,9 miljoen huishoudens in
Nederland. Maandelijks belicht het magazine de meest uiteenlopende
redactionele onderwerpen en actuele items die het leven veraangenamen,
zoals lifestyle, design, looks, food & drinks en uitgaan. Aangevuld
met interviews met interessante persoonlijkheden uit onder andere de
entertainment en de sportwereld.
Eigen beheer
RWM Nederland BV produceert het gratis glossy lifestyle magazine ...&U
volledig in eigen beheer. Van advertentieverkoop, redactie tot
vormgeving en pre-press. Alleen het drukwerk en de verspreiding
besteedt RMW uit. Er zijn momenteel 65 mensen werkzaam bij de
uitgeverij. Vanaf 2005 verschijnt het gratis magazine ook in België.
Vervolgens expandeert de bladformule naar andere West-Europese landen.
Medio 2008 is de internationale expansie een feit.