RMW NEDERLAND

Gratis magazine maandelijks in 3,9 miljoen huishoudens

Eindhoven, 13 september 2004 - Vanaf vrijdag 17 september a.s. verschijnt er in 3,9 miljoen huishoudens in Nederland een nieuw gratis glossy lifestyle magazine; ...&U genaamd. RMW Nederland BV geeft het magazine 10x per jaar uit en verspreidt het huis-aan-huis door heel Nederland. Het magazine richt zich op mannen en vrouwen van 8 tot 80 jaar, met onderwerpen als huis, tuin, mode, beauty, auto's, hobby's, reizen etc. Een gratis huis-aan-huis magazine met een grootschalige oplage, blijkt zowel voor de adverteerder als voor de lezer, een gat in de markt. Kortom; ...&U bereikt iedereen.

Glossy voor iedereen
Het idee voor een huis-aan-huis glossy lifestyle magazine is ontstaan mei 2003. Een van de oprichters en tevens algemeen Directeur, Rolf Gruyters: 'De kosten voor een marketingcampagne voor de introductie van een Amerikaans product bedroeg zoveel dat het interessanter bleek te zijn om een 'megazine' te ontwikkelen. Een full colour magazine met grote oplage en minimaal 120 pagina's met daarin veel aandacht voor reclame en redactie. Bovendien een gratis, magazine voor iedereen - daarom verspreiden wij huis-aan-huis', aldus Gruyters.

Maandelijkse uitgave
De tweede gratis uitgave van het glossy lifestyle magazine...& U verschijnt half november huis-aan-huis bij 3,9 miljoen huishoudens in Nederland. Maandelijks belicht het magazine de meest uiteenlopende redactionele onderwerpen en actuele items die het leven veraangenamen, zoals lifestyle, design, looks, food & drinks en uitgaan. Aangevuld met interviews met interessante persoonlijkheden uit onder andere de entertainment en de sportwereld.

Eigen beheer
RWM Nederland BV produceert het gratis glossy lifestyle magazine ...&U volledig in eigen beheer. Van advertentieverkoop, redactie tot vormgeving en pre-press. Alleen het drukwerk en de verspreiding besteedt RMW uit. Er zijn momenteel 65 mensen werkzaam bij de uitgeverij. Vanaf 2005 verschijnt het gratis magazine ook in België. Vervolgens expandeert de bladformule naar andere West-Europese landen. Medio 2008 is de internationale expansie een feit.