De Unie


Achmea neemt ziektekostenportefeuille AXA over

17 september 2004 - AXA is van plan de ziektekostenportefeuille aan Achmea te verkopen. Beide organisaties hebben hun plannen aan De Unie toegelicht. Met de voorgenomen verkoop komt een einde aan een lange periode van onzekerheid over de toekomst van dit bedrijfsonderdeel van AXA.

Inmiddels zijn betrokken werknemers door AXA op de hoogte gesteld van de plannen. Het raakt circa 100 medewerkers. De nieuwe vestigingsplaats zal Amsterdam zijn. De voorgenomen ingangsdatum is 1 november 2004.

De wijziging heeft diverse consequenties voor de medewerkers. Naast het feit dat de afstand tot uw werkplek verandert, zullen betrokkenen vanaf de overgangsdatum onder de Achmea-CAO gaan vallen. Daarnaast zullen de overige arbeidsvoorwaarden van Achmea van toepassing worden. Uitgangspunt hierbij is dat niemand er in arbeidsvoorwaarden op achteruit gaat.

De Unie zal met AXA en Achmea om de tafel gaan en aan de hand van een vergelijking van de arbeidsvoorwaarden van AXA en Achmea de plussen en minnen vaststellen. Op basis daarvan willen wij overgangsafspraken maken. Het uiteindelijke resultaat zal ter goedkeuring aan de leden worden voorgelegd.

Zoals gebruikelijk zal het hele traject in goed overleg met de ondernemingsraad van AXA plaatsvinden.

Voor de beste belangenbehartiging is het van belang dat zo veel mogelijk werknemers lid van De Unie zijn. Voor aanmelding van nieuwe leden kan bijgevoegd aanmeldingsformulier gebruikt worden of surf naar www.unie.nl/aanmelden.

Gerwin van der Lei
Ewoud Teerink
Uw Unie-onderhandelaars bij AXA en Achmea

vrijdag, 17 september 2004