Laurus NV

P E R S B E R I C H T

's-Hertogenbosch, 17 september 2004

Volledige vernieuwing huismerk Super De Boer

Huismerk blijft goedkoper dan huismerk marktleider

Super De Boer werkt aan een grote verbetering van de formule. Komend najaar zal dit zichtbaar worden in de winkels. Een onderdeel van de verbetering is een grondige aanpak van het huismerkassortiment, waar al geruime tijd aan gewerkt wordt. Vanaf begin oktober zullen de veranderingen zich manifesteren.
* Het Super De Boer-huismerkassortiment wordt met circa 150 nieuwe artikelen uitgebreid. Van ruim 1.000 artikelen wordt de verpakking vernieuwd.
* De producten krijgen een volledig nieuwe, herkenbare kwaliteitsuitstraling.
* Het Super De Boer-huismerk informeerde al enige jaren over de hoeveelheid kilocalorieën per portie/stuk. Daar wordt nu informatie over allergenen aan toegevoegd.
* Het Super De Boer-huismerk kent al sinds eind 2003 een toplijn voor producten van unieke kwaliteit. Deze toplijn zal worden uitgebreid en verder gaan onder de naam Super Superieur. Als eerste zal een assortiment vlees instromen.
* Biologische producten die nu nog verschillende benamingen hebben worden samengebracht onder het Super De Boer-huismerk. De producten krijgen een duidelijke eigen uitstraling, waardoor zij veel beter door de consument zullen worden opgemerkt. Het Super De Boer-huismerk is duidelijk voordeliger dan het huismerk van Albert Heijn. Dat voordeel zal gehandhaafd blijven.

Laurus en de weg naar herstel

Laurus stelt zich ten doel zijn positie van tweede partij in de Nederlandse levensmiddelenmarkt de komende jaren in belangrijke mate te versterken, daarbij gebruikmakend van onderling verschillende winkelformules die zelfstandig, vanuit een eigen identiteit en commercieel beleid, hun specifieke marktsegment bewerken. Laurus werkt aan zijn herstel op basis van een herstelplan, lopend tot eind 2007. De weg naar herstel wordt daadkrachtig maar stap voor stap afgelegd, onder voortdurende en scherpe bewaking van de kosten van de bedrijfsvoering en met een geconcentreerde en ononderbroken aandacht voor de back-office processen. In 2004 geeft Laurus naast een verdere verhoging van de efficiency prioriteit aan de verbetering van de winkelformules.


---

Perscontacten:
Frits Kremer, telefoonnummer 0031 (0)73 622 37 14 / 0031 (0)6 22 45 88 57