Ingezonden persbericht


Mensen lezen tegenwoordig het beeld. En bekijken de tekst.

Workshops Imaginatie,

zaterdag 18 september 2004

School voor Imaginatie Amsterdam

Het beeld als meest geconcentreerde vorm van communicatie

Icoon-gedreven 'lezen' mensen het beeld. De tekst wordt slechts bekeken. Dit maakt beeldtaal binnen communicatie tot een fascinerend, maar ook zakelijk relevant onderwerp.

Want, hoe zit dat dan met boodschapoverdracht? Een belangrijke vraag. Dit temeer daar we inmiddels weten dat mensen niet alleen in beelden denken, maar er vervolgens vooral naar handelen.

Beelden sturen dus

Ook bij een groep, team of organisatie spelen beelden een rol bij identiteitsvorming, de veerkracht en voortgang. In de bijlage de uitnodiging voor een aantal lezingen en workshops Imaginatie. Alles op één dag.

Tijdens deze workshops krijgt u meer inzicht in de mate waarin impulsen, gedachten, gevoelens en concrete gedragingen voor een groot deel bepaald worden door de beelden die ons bezielen. Zélf zal ik het onderwerp "Wat letters niet kunnen", bij u inleiden.

Met vriendelijke groet,

Piet van Straalen, Influence Communications, Boekweitstraat 40a, in het Haarlemmermeerse Nieuw-Vennep.T. 0252 - 6 20 815. M. 06 - 54 37 42 06. info@influence.nl www.influence.nl www.beeldenwoord.nl

Aanmelding via 'De School voor Imaginatie', drs. Jan Taal, Weteringschans 72, 1017 XR, Amsterdam. T. 020 - 67 313 95 office@imaginatie.nl www.imaginatie.nl