Gemeente Amerongen


Officiële bekendmakingen
Commissies

ZITTING WELSTANDSCOMMISSIE
De welstandscommissie heeft zitting in het gemeentehuis van Veenendaal op de volgende maandagen:

· 20 september 2004

Omtrent de aanvang van de zitting wordt op de donderdag hiervoor afgaand de agenda door de secretaris van de welstandscommissie de te behandelen bouwplannen bepaald.
Voor nadere informatie kunt u bellen met het telefoonnummer 0343-469653.

Vergunningen

AANGEVRAAGDE BOUWVERGUNNINGEN (ARTIKEL 41 WONINGWET)

Lichte bouwvergunningen

· 20040092, het uitbreiden van een woning door middel van een erker, Pr. Irenestraat 28

· 20040093, het wijzigen van de achtergevel, Holleweg 10

VERLEENDE BOUWVERGUNNINGEN
Lichte bouwvergunning

· 20040082, het plaatsen van een tuinmuurtje, Zandvoort 27, verzenddatum 1 september 2004

· 20040084, het bouwen van een garage, Boslaan 12, verzenddatum 31 augustus 2004

Reguliere bouwvergunningen

· 20040077, het oprichten van een bedrijfshal, Industrieweg Zuid 30A, verzenddatum 31 augustus 2004

· 20040063, het oprichten van een woning, Menorapad 25, verzenddatum 31 augustus 2004

VERLEENDE SLOOPVERGUNNING
Sloopvergunning

· 20040508, het slopen van een woning, Bergweg 21, verzenddatum 24 augustus 2004

N.B. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan degene wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken hiertegen gedurende zes weken ingaande de dag na die van verzending een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Amerongen.

HOORZITTING COMMISSIE BEZWAAR- EN BEROEPSCHRIFTEN

Datum: 29 september 2004
Aanvang vergadering: 20.00 uur

Samenstelling commissie

Voorzitter : de heer N.A. de Groot
Leden : mevrouw mr. J. Heijerman en de heer dr. V. van Kommer Plaatsvervanger : -
Secretaris : de heer W.J. Leenders

Bezwaarschriften:
20.00 uur : Tegen de weigering bouwvergunning dakkapel (04.014) 20.30 uur : Tegen de vergunning voor het verhogen van de Lekdijk, hoek
Rijnsteeg-Lekdijk (04.017 en 04.019)

Publicatie : 9 september 2004

Mededeling : De op de zaak betrekking hebbende stukken liggen voor belanghebbenden ter inzage van 15 september tot en met 24 september 2004.

Parkeerverbod Drostestraat op monumentendag 11 september 2004

Burgemeester en wethouders van Amerongen maken in verband met het bepaalde in artikel 26 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) bekend, dat zij besloten hebben:

I. Op monumentendag, zaterdag 11 september 2004, een verbod om stil te staan in te stellen aan beide zijden van de Drostestraat;

II. Dit te doen door middel van het doen plaatsen van een bord E2 (verbod stil te staan) van het reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

N.B: Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders binnen zes weken na de datum van de bekendmaking. Het bezwaar dient te worden gericht aan het college van B&W van Amerongen, Postbus 1, 3958 ZT Amerongen. Hoofdstuk 6 (algemene bepalingen over bezwaar) en de afdelingen 7.1 en 7.2 (bijzondere bepalingen over bezwaar) van de Algemene wet bestuursrecht zijn van toepassing.
Indien bezwaar is gemaakt kan ook om een voorlopige voorziening worden gevraagd, als er tijdelijke maatregelen nodig zijn waarmee niet tot de beslissing op het bezwaarschrift kan worden gewacht. Het verzoek daartoe moet worden gedaan bij de voorzieningenrechter te Utrecht, Postbus 16005, 3500 DA te Utrecht. Daarbij is een griffierecht verschuldigd van 116,00 voor een natuurlijk persoon of 232,00 voor een rechtspersoon. Titel 8.3 van de Algemene wet bestuursrecht is van toepassing.

Bekendmaking vaststellen regionale Handhavingsstrategie

Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente heeft op 10 augustus 2004 vastgesteld

1. de regionale handhavingsstrategie;

2. de inningsprocedure behorende bij deze handhavingsstrategie.

Inhoud beleid


1. De handhavingsstrategie geeft aan op welke wijze de gemeente omgaat met overtredingen in het kader van de milieuwet- en regelgeving. Aan de orde komen onder andere de wijze waarop toezicht wordt gehouden en hoe met andere handhavende instanties zoals de politie wordt gecommuniceerd. Ook bevat het beleid protocollen met richtlijnen voor bedragen voor veel voorkomende overtredingen Tevens wordt bepaald dat overtredingen in principe niet worden gedoogd en aan welke voorwaarden voldaan moet worden indien er toch tot gedogen wordt overgegaan.
2. De inningsprocedure is een bijlage in voornoemde strategie waarin (interne) werkafspraken staan besproken om de inning van verbeurde dwangsombedragen voorspoedig te laten verlopen.

Een volledige versie van het hiervoor genoemde beleid ligt ter inzage bij de gemeente en de Milieudienst.

Inzagemogelijkheid
Het beleid wordt bekendgemaakt conform art. 3:42 van de Algemene wet Bestuursrecht. Dit houdt in dit geval in dat iedereen het besluit kan inzien. Het beleid ligt gedurende vier weken ter inzage, vanaf 13 september tot en met 10 oktober 2004 bij de gemeente en de Milieudienst.

WET MILIEUBEHEER
Algemene wet bestuursrecht

Beschikking

Burgemeester en wethouders hebben het volgende besluit genomen:


· Lekdijk 25 te Amerongen. De aanvraag is ingediend door H. Groothuis en betreft een veranderingsvergunning voor een agrarisch bedrijf. De vergunning wordt onder voorschriften verleend. De beschikking is ten opzichte van de ontwerpbeschikking niet gewijzigd.

De beschikking en alle ter zake van belang zijnde stukken liggen gedurende zes weken ter inzage, vanaf 10 september 2004 tot en met 21 oktober 2004. Tevens kunnen de stukken gedurende die periode op verzoek tenminste gedurende drie aaneengesloten uren per week buiten de werkuren worden ingezien.
Gedurende zes weken na de dag dat de beschikking ter inzage is gelegd staat bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beroep open voor:

· degene die tegen de aanvraag/ontwerpbeschikking bedenkingen hebben ingebracht;

· de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over de ontwerpbeschikking;

· belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking;

Het beroepschrift moet voor 22 oktober 2004 worden gezonden aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 AE s Gravenhage.
Het griffierecht bedraagt 136,- voor individuele personen en 273,- voor rechtspersonen. Tegelijkertijd met of na het instellen van het beroep kan worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen op grond van artikel 36 en 37 Wet op de Raad van State juncto artikel 8:81 Algemene wet bestuursrecht. Daartoe moet een verzoek worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het griffierecht bedraagt 136,- voor individuele personen en 273,- voor rechtspersonen.

Inzage van stukken

De desbetreffende stukken kunnen gedurende de inzagetermijn op verzoek kosteloos worden ingezien bij:

· de Milieudienst Zuidoost-Utrecht, Laan van Vollenhove 3211 in Zeist (iedere werkdag van 8.30 - 12.30 uur en 13.30 - 17.00 uur)
· de gemeente Amerongen, sector GGZ, Hof 1 in Amerongen (iedere werkdag van 09.00 tot 12.00 uur).
Een kopie-exemplaar van de stukken wordt tegen vergoeding van de werkelijk gemaakte kosten verstrekt.

Voor informatie: Milieudienst Zuidoost-Utrecht, telefoon (030) 69 99 500/528/536.

Milieudienst Zuidoost-Utrecht

De Milieudienst is het gemeentelijk aanspreekpunt voor milieuzaken. U kunt rechtstreeks contact opnemen met de Milieudienst over bijvoorbeeld: milieuvergunningen, -controles en -meldingen voor bedrijven, bodem- en grondwaterverontreiniging, milieuklachten over bedrijven, milieuvoorlichting, sanering geluidhinder en ondergrondse olietanks.

Laan van Vollenhove 3211
(in kantorencentrum Vollenhove, boven winkelcentrum, ingang A, 1e verdieping)
Postbus 461
3700 AL Zeist
telefoon (030) 69 99 500
fax (030) 69 99 599
www.milieudienstzou.nl
info@milieudienstzou.nl

Geopend op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

MILIEUKLACHTEN
Voor milieuklachten over bedrijven kunt u tijdens kantooruren terecht bij de Milieudienst. Buiten kantooruren kunt u terecht bij de Politie Milieudienst (033) 46 89 430 of de milieuklachtentelefoon van de Provincie Utrecht (0800) 022 55 10 (24 uur per dag bereikbaar).