ANTHILL


Soesterberg, 20 september 2004

Pearle Opticiens wint NFV Franchise Trofee

Optiekketen Pearle heeft op 15 september de NFV Franchise Trofee 2004 gewonnen. Dat werd bekend gemaakt in Hotel Oud Londen te Zeist door de organisator van de wedstrijd: de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV). De door Pearle Opticiens bemachtigde Franchise Trofee is bedoeld voor de onderneming met de beste franchiseformule en een track record van meer dan tien jaar.

De NFV is de overkoepelende belangenorganisatie van de meeste franchisegevers in Nederland. Aan de Franchise-wedstrijd deden dan ook bekende namen mee, waaronder Albert Heijn, Mc Donalds, Etos en Hema.

Succesvol
Een professionele jury oordeelde dat de franchiseformule van Pearle Opticiens al meer dan twintig jaar succesvol is in de branche. Volgens de jury hecht de optiekketen grote waarde aan de mening van haar franchisenemers. Daarnaast is er door goed marktonderzoek en de daarop gebaseerde marketingtechnieken voor beide partijen sprake van een bovengemiddelde groei met daarbij passende verdiensten. Ongeveer tweederde van de 200 Pearle-vestigingen wordt door franchisenemers bestuurd.

Achteloos
Het viel de jury op dat dezelfde formule bijna achteloos zo lang al stand heeft gehouden in een steeds hectischer wordende markt. Pearle Opticiens is erg blij met de erkenning van haar franchiseformule en laat weten door te gaan op de gevolgde weg.

Formule
Optiekketen Pearle is met meer dan 2 miljoen klanten en meer dan 200 winkels marktleider in de Nederlandse optiekbranche. Pearle BV in Europa heeft meer dan 1470 vestigingen in Europa. Daarmee is Pearle Opticiens is ook nog eens de grootste Europese detailhandelsketen van monturen, brillenglazen, contactlenzen, zonnebrillen en accessoires. Pearle Opticiens wil vanuit die positie kijkoplossingen bieden voor elke klant op elk gewenst moment. Hoe? Door te zoeken naar nieuwe en betere producten voor ieder kijkvraagstuk. Pearle Opticiens is een enthousiaste, gedreven organisatie met kwalitatief hoogwaardige dienstverlening tegen betaalbare prijzen én grensverleggende productinnovaties. Pearle Opticiens bewijst daarmee aan de ene kant de kracht van haar marktleiderschap aan de markt en aan de andere kant levert zij een belangrijke bijdrage aan betere en goedkopere producten voor alle consumenten.