AutoRai

23-9-2004

Laatste fase bouw Cadillac hoofdkantoor begonnen

Met het plaatsen van de eerste speciaal voor Cadillac gemaakte stenen gevelplaat in karakteristieke Indiana Limestone tinten is de bouw van het nieuwe Europese Cadillac hoofdkwartier in Breukelen definitief zijn laatste fase ingegaan.

Langs snelweg A2 zal niet alleen de hoofdvestiging van Cadillac Europe worden gevestigd, maar kan de consument ook terecht in een Cadillac Experience Center. De officiële opening van het moderne complex vindt begin volgend jaar plaats. Het nieuwe Europese centrum maakt onderdeel uit van een 150 miljoen euro grote investeringen die Kroymans Corporation B.V. in enkele jaren tijd zal doen in de herlancering van de merken Cadillac en Corvette in Europa. Zoals onlangs bekend is gemaakt, zal ook Hummer in Breukelen een plek krijgen.

De afgelopen week verrichtten Ton van Soest, CEO van Kroymans Corporation, en Bert Kreber, president van Cadillac Europe in Breukelen gezamenlijk de officiële handeling waarmee de afbouwfase van het nieuwe Europese Cadillac Experience Centre symbolisch begon. Heel passend gebeurde dat door het plaatsen van de eerste van niet minder dan 7.200 stenen gevelplaten in een Indiana Limestone kleur. In dit geval een serie die speciaal voor de Europese Cadillac organisatie is geproduceerd. Dit type kalkzandsteen vormt over de hele wereld het visitekaartje van de hoofdvestigingen van het Amerikaanse merk.

Het gecombineerde Europese Cadillac hoofdkwartier en Cadillac Experience Centre heeft een grondoppervlak van 7.500 vierkante meter. Alleen voor de nieuwe modelgeneratie van Cadillac, Corvette en Hummer is al een showroom van 2.000 vierkante meter gereserveerd. In het Experience Centre kan de bezoeker bovendien kennis maken met de wereld van Cadillac. In een sfeer die de premium uitstraling van de Amerikaanse merken eer aandoet. Zo is er een innovatie muur waar een overzicht wordt gegeven van de vele uitvindingen en primeurs die in de meer dan honderdjarige historie van Cadillac te noteren waren. Uiteraard is er ook een afdeling waar de meest befaamde klassieke modellen van het Amerikaanse merk te zien zijn. Naast de geschiedenis wordt ook aandacht besteed aan de toekomst. Er wordt een tipje van de sluier opgelicht over de toekomstige modellen met het Art and Science concept. In Breukelen wordt ook plaats ingeruimd voor een overzicht van de vijf Corvette generaties die er tot nu toe waren. In de showroom wordt de zesde generatie Corvette gepresenteerd, de C6.