Ingezonden persbericht


REUTERS.COM PRESENTEERT VIRTUEEL PRESIDENTIEEL DEBAT

Vergelijking campagneonderwerpen met Head2Head-videoclips

Amsterdam, 23 september 2004 - Reuters.com, een website voor internationaal nieuws en financiële informatie, introduceert een nieuwe video-optie waarmee gebruikers de standpunten van de Amerikaanse presidentskandidaten kunnen vergelijken. De dienst Head2Head biedt videoclips van de belangrijkste sound-bites uit de campagnes van beide kandidaten, die via het Reuters Recommends-kanaal op Reuters.com of direct op www.reuters.com/tv bekeken kunnen worden.

"Kijkers die een onpartijdig beeld van de standpunten van de kandidaten willen krijgen om hun eigen keuze te bepalen, kunnen deze één-op-één vergelijken via Reuters.com", zegt Azhar Rafee, General Manager van Reuters.com. "In de videoclips van de campagneberichtgeving zien geïnteresseerden wat president George W. Bush en senator John Kerry zeggen over nationale en internationale onderwerpen, zoals economie, gezondheidszorg, Irak, terrorisme en werkgelegenheid."

De komende weken worden alle onderwerpen die in de campagnes ter sprake komen, toegevoegd aan het exclusieve videoaanbod op Reuters.com. Het Reuters-netwerk van websites wordt maandelijks door zo'n negen miljoen mensen bezocht. De sites bieden toegang tot het multimedia-aanbod van wereldnieuws en informatie over investeringen en financiën.

Reuters
Reuters (www.reuters.com), wereldwijd leverancier van informatie, biedt professionals essentiële informatie op maat op het gebied van financiën, media en het bedrijfsleven. De betrouwbare informatie ondersteunt beslissers in de gehele wereld. De reputatie van Reuters is gebaseerd op snelheid, accuratesse en onafhankelijkheid. Reuters heeft 14.700 werknemers in 92 landen, waartoe een nieuwsstaf van circa 2.300 werknemers in 197 bureaus behoort, die 130 landen bedient. Reuters is hiermee de grootste multimedia-nieuwsorganisatie in de wereld. In 2003 behaalde het bedrijf een omzet van 3,2 miljard Britse pond.