Ingezonden persbericht




ORANGE EN LUCASFILM BUNDELEN KRACHTEN IN SPANNEND STAR WARS JAAR


. populairste filmsaga in de geschiedenis gaat mobiel in Europa
. content beschikbaar voor 40 miljoen Orange klanten in 7 landen
. exclusieve 15 maanden samenwerking omspant lancering Star Wars Trilogie op DVD en de première van Episode III in de bioscoop

London/Den Haag, 24 september 2004 - Telecomaanbieder Orange en Lucasfilm Ltd., de makers van de legendarische Star Wars saga, kondigen vandaag een exclusieve samenwerking aan. Met deze samenwerking krijgen 40 miljoen mobiele telefoongebruikers in Europa toegang tot een wereld en haar bewoners, die hier heel, heel ver vandaan ligt.

Per 1 oktober aanstaande kunnen Orange klanten toegang krijgen tot Star Wars content, zoals weetjes over de acteurs, beeldmateriaal, filmclips en muziekclips - zowel truetones als ringtones. Daarmee kan je je telefoon helemaal uniek en persoonlijk maken. Deze aankondiging valt samen met een belangrijke mijlpaal in de Star Wars geschiedenis. De hype begint weer te leven door de wereldwijde DVD-release van de films deze week en de langverwachte release van Star Wars: Episode III Revenge of the Sith. Deze film beleeft op 19 mei 2005 zijn wereldwijde première.

In het begin zullen Orange klanten content kunnen verkrijgen van Star Wars: A New Hope, The Empire Strikes Back en Return of the Jedi. Met deze filmtrilogie groeiden Darth Vader, Luke Skywalker, Han Solo en Princess Leia wereldwijd uit tot een begrip. Videoclips, achtergronden, nieuws, ringtones en beeldmateriaal zullen in de loop van de tijd beschikbaar komen via Orange World, de mobiele portal van Orange. Daar zullen tevens exclusieve give-aways en wedstrijden te vinden zijn. Orange mag gedurende de 15 maanden durende samenwerking gebruik maken van de personages uit de Star Wars films voor marketingdoeleinden. In de aanloop naar de première van de Star Wars: Episode III Revenge of the Sith zullen er steeds meer content, diensten en services aan Orange World worden toegevoegd.

"Via Orange kunnen klanten nu het Star Wars universum betreden waar en wanneer zij het willen", zegt Bernard Ghillebaert, Executive Vice President Marketing, Technology and Products van de Orange Group. "Orange gaat opnieuw een samenwerking aan met één van de grootste namen binnen de entertainmentwereld. Hiermee geven we onze klanten toegang tot de films, muziek en sterren van hun keuze. Star Wars is een van de meest opwindende, betoverende en duurzame filmsaga's aller tijden - die alleen bij Orange beschikbaar is voor mobiele klanten."

Jim Ward, Vice President Marketing van Lucasfilm: "We zijn zeer verheugd om een samenwerking aan te gaan met zo'n creatief en innovatief bedrijf. Samen met Orange hebben we de mogelijkheid om plezier te creëren voor onze fans door heel Europa door gebruik te maken van mobiele communicatiemiddelen en unieke content en promoties. In de aanloop naar de première van de nieuwste Star Wars film maakt deze samenwerking het voor ons mogelijk om de traditie voort te zetten om Star Wars via nieuwe en innovatieve concepten naar filmliefhebbers toe te brengen."

Star Wars content is beschikbaar voor Orange-klanten in Groot-Brittannië, Frankrijk, Zwitserland, Nederland, Roemenië, Slowakije en Orange World klanten in België.


---