Burgertevredenheidsonderzoek
De gemeenten Terneuzen, Axel en Sas van Gent zijn op 1 januari 2003
opgegaan in één grote gemeente: Terneuzen. Tegelijkertijd is per 1
januari 2003 een nieuw diensverleningsconcept ingevoerd. Nu, ruim een
jaar na de invoering, heeft een evaluatie plaatsgevonden.
Het doel van het onderzoek kan als volgt worden omschreven:
Inzicht krijgen in de door burgers ervaren kwaliteit van de
dienstverlening van de gemeente Terneuzen, om zodoende verbeteracties
te kunnen nemen.
Het onderzoek bestond uit drie onderdelen:
* Een telefonische enquête onder 602 burgers in de gemeente
Terneuzen. Hiervoor is gebruik gemaakt van een gestratificeerde
steekproef van de inwoners (van 18 jaar en ouder) van de
voormalige gemeenten Terneuzen (n= 231), Axel (n= 220) en Sas van
Gent (n= 151).
* Een face-to-face enquête onder bezoekers van de drie
gemeentelocaties (locatie Terneuzen, locatie Axel en locatie Sas
van Gent). Hiertoe heeft gedurende 4 weken een TNS NIPO enquêteur
met een laptop-computer bezoekers van de drie locaties
geïnterviewd. Hierbij zijn in totaal 316 gesprekken gerealiseerd
(locatie Terneuzen: 196, locatie Axel: 83 en locatie Sas van Gent:
37).
* Een spiegelonderzoek, waarbij face-to-face 27 medewerkers van de
gemeentelocaties zijn ondervraagd.
Het veldwerk voor het onderzoek is verricht in de periode van 5 tot en
met 29 april 2004.
Onderstaand vindt u het rapport van het onderzoek. In dit rapport is
een beschrijving van de onderzoeksinstrumenten opgenomen, alsmede de
onderzoeksverantwoording, de vragenlijsten en alle relevante tabellen.
Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl
Gemeente Terneuzen