DIERENBESCHERMING
http://www.dierenbescherming.nl

Persconferentie: start plantaardig offensief NVB

Hilversum, 9 september 2004 - De Nederlandse Vegetariƫrsbond (NVB) start op 25 september 2004 haar meerjarige campagne: 'Plantaardig offensief'. Die dag vindt in Utrecht een groots opgezet evenement plaats onder de noemer 'V-day: smullen zonder vlees!' met medewerking van een keur aan bekende Nederlanders. Zij zullen onder meer de uitdaging aangaan om in de week voorafgaand aan V-day vlees en vis links te laten liggen. De NVB introduceert dan tevens 'de prijs der zotheid' en 'de prijs der zintuigen'.

Om haar plannen voor de komende jaren toe te lichten en meer bekend te maken over het programma van V-day, houdt de NVB met marktonderzoek- en adviesbureau Aurelia! a.s. maandag 13 september een persconferentie in Den Haag:

Locatie: Perscentrum Nieuwspoort Den Haag, Frits v.d. Poelzaal Tijdstip: 11.00 - 12.00 uur
Programma:

- Trends en ontwikkelingen in de markt voor vleesvervangers. Wim Engels, directeur van Aurelia! geeft een toelichting op de jongste cijfers en trends binnen de markt voor vleesvervangers.
- Plantaardig offensief NVB. 'De vier V's: Verminderen & Vervangen van Vleesconsumptie en Verfijnen & Verbeteren van vleesalternatieven in een meerjarige V-campagne'. Bernd Timmerman, directeur van de NVB, geeft een toelichting op het nieuwe communicatiebeleid en het plantaardig offensief van de NVB. De NVB kiest voor het maatschappelijk debat: participatie van consumenten en veranderingen in de markt.

V-day wordt mede mogelijk gemaakt door de Dierenbescherming, Honig en het ministerie van VROM