AutoRai

27-9-2004

Mazda3 hoofdprijs in spectaculaire prijsvraag

Autokopen.nl organiseert in samenwerking met Zon Internet en met Auto Palace de Binckhorst, de importeur van Mazda in Nederland, in de maand oktober een spectaculaire prijsvraag waarbij de deelnemers als hoofdprijs een Mazda3 Sport 1.4 Exclusive kunnen winnen.

Door middel van banners op de websites Autokopen.nl, Zonnet.nl en Mazda.nl worden op de speciaal voor de prijsvraag ingerichte website meer dan 1,5 miljoen unieke bezoekers verwacht. Naast deelname aan de prijsvraag kan de bezoeker op deze actiesite ook naar occasions zoeken. Ook zijn er directe links naar nieuwe Mazdas, een aanvraag voor een proefrit of voor een brochure. De hoofdprijs zal gratis een jaar lang all-risk worden verzekerd door subsponsor OHRA.

Autokopen.nl is het autoportaal voor de merkdealers van Nederland en de bij de BOVAG aangesloten ABA bedrijven. Naast het aanbieden van occasions kunnen de autobedrijven vanaf oktober ook de voorraad nieuwe autos aanbieden. De website biedt niet alleen de makkelijkste manier om een occasionvoorraad te publiceren, ook is Autokopen.nl zeer actief in het promoten van het meest kwalitatieve occasionaanbod op internet. Het streven is dat de autos op Autokopen.nl op zoveel mogelijk manieren aandacht krijgen en door een zo groot mogelijk aantal bezoekers worden gevonden.

Voor de prijsvraag wordt een speciale actiesite in het leven geroepen waarop de bezoeker terecht kan voor inschrijving en het verkrijgen en beantwoorden van de vragen en aanvullende info. In de actieperiode (1 t/m 31 oktober 2004) krijgen de deelnemers 12 vragen (één per partner per week) voorgeschoteld, waarvan de antwoorden terug te vinden zijn op de websites van de organiserende partners. De vragen zullen niet te moeilijk zijn, maar de sites van de partners zullen wel intensief bezocht moeten worden. Beantwoording van de vragen geschiedt op de actiesite via het multiple-choice principe.

Gezien het succes van de Mazda3 en de directe link met de verkoop van zowel nieuwe als gebruikte autos was de keuze van Mazda om in deze prijsvraag te participeren een logische. De nieuwe Mazda3, 2e bij de verkiezing Auto van het jaar 2004, combineert de beste eigenschappen van al zijn voorgangers, verfijnd met de inzichten die zijn verkregen na bestudering van wat de nieuwe generatie Mazdas zo succesvol maakt. Hij staat voor een fris en zelfverzekerd alternatief in een segment waarin de klanten van andere merken naar méér bleven verlangen. Bovendien is de Mazda3 een zeer goed voorbeeld van de Zoom-Zoom-filosofie van het merk en zal de uitdaging om winnaar te kunnen worden van een dergelijke auto de deelname aan de prijsvraag alleen maar stimuleren.