Ingezonden persbericht


Persbericht: Multichannel campagne voor nieuwe Cadillac SRX

Multichannel campagne voor nieuwe Cadillac SRX

Naarden, 27 september 2004 - Het in Naarden gevestigde interactieve marketingbureau Bookmark heeft voor opdrachtgever Cadillac Europe een pan-Europese multichannel campagne ontwikkeld rondom de introductie van de luxe crossover, de Cadillac SRX. De SRX, die de brug slaat tussen een SUV en een luxe (sport-)sedan, bouwt door zijn kenmerkende design verder aan 'the new look of Cadillac', het nieuwe gezicht van Cadillac. Potentiële kopers worden via diverse kanalen zowel online als offline geïnformeerd over de nieuwe auto en uitgenodigd voor een proefrit. Als onderdeel van de campagne werd in maar liefst 10 verschillende talen een speciale website gelanceerd: www.srx-look.com.

Er is strategisch gekozen voor een gefaseerde pan-Europese introductiecampagne van de SRX. Zo is eind augustus een uitgebreid DM-programma gestart, waar meerdere contactmomenten zijn ingebouwd. In de eerste pre-launch fase kunnen prospects zich inschrijven voor het SRX informatieprogramma. Het thema in de pre-launch fase is het enerverende SRX Hotspots, waarbij prospects multimediaal worden 'uitgedaagd' hun meest bijzondere, hippe en trendy locatie in Europa op te geven op de actie-website: hotels, clubs, restaurants, etc. die qua design, luxe of uitstraling net zo uniek zijn als de SRX. De inzender van de beste 'hotspot' wint een 7-daagse reis voor vier personen naar New York, om daar de beste hotspots te gaan bezichtigen en te ervaren.

Kan de bezoeker in de pre-launch fase reeds kennismaken met de SRX, in de tweede fase wordt de prospect verleid een proefrit te maken. Hiertoe ontvangt men een tweede mailing verpakt in een luxe box, met daarin een brochure en een hybride CD-rom. Hierop staan (naast een multimediale presentatie van de SRX) muziektracks en een multiplayer game. Indien een de prospect besluit een proefrit te maken, dan ontvangt hij of zij een luxe ingebonden SRX Hotspots boek van de dealer cadeau. De introductie van de SRX en de website worden ondersteund door een pan-Europese online campagne. Opvallend daarbij is dat er gebruik wordt gemaakt van banners met zeer uiteenlopende, voornamelijk afwijkende formaten.

Vanaf oktober zal de SRX in de Europese showrooms staan.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Cadillac Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch, Philips en Videoland, en is in zeven jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingadviesbureaus in Nederland.