Ingezonden persbericht


persbericht

Themasessie van Platform voor Innovatie in Marketing: dinsdagavond (aanvang 18:00 uur) 28 september in Huizen bij SAS.

"Hoe maak je van je e-Project een marketingsucces?"

E-business heeft vaak tot doel iets te verkopen. Een idee, producten. Het gaat echter niet alleen om verkopen, maar er moeten ook logistieke en financiële processen geregeld worden. Deze themasessie bewijst business managers, marketeers en projectmanagers dat ze met dit soort projecten anders moeten omgaan dan met traditionele ICT-projecten.

Een inleiding op dit onderwerp wordt gegeven door Winnie Weintré (Projectmanager bij Sogeti Nederland), mede-auteur van het boek "Management van e-Projecten". Hij zal duidelijk maken wat we nu eigenlijk onder een e-Project moeten verstaan. Ook geeft hij antwoord op de vraag wat een hype is en wat blijft als het gaat om het managen van e-Projecten.

Vervolgens Eduard de Wilde, consultant bij VODW. Hij zal betogen dat ecommerce projecten in feite het zelfde zijn als het opzetten van een nieuwe business. En dus volstrekt geen IT project, maar een business project. En dus ook als een businessproject moet worden aangevlogen, met een goede analyse van de klantbehoefte, vervolgens propositieontwikkeling en bewijsvoering en dan uitwerking. Je ziet dan vanzelf dat IT niet meer is dan een deelfacet.

De volgende spreker, na de pauze met een broodje, is Robert Jan van Nouhuys, Client Partner bij Clockwork. Het marketingsucces van een e-business project wordt vooral bepaald door de manier waarop een bedrijf zichzelf continu weet te verbeteren en aan te passen aan de veranderende wensen van de klant. De manier waarop Coca-Cola haar activiteiten op het internet continu aanpast en verbetert illustreert zal dit illusteren.

Een op de praktijk toegespitst programma! De locatie is SAS in Huizen. Inschrijven via de PIM-website: http://www.pimonline.nl/. Graag tot ziens op dinsdag 28 september 2004!


---

Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid PIM
T 035 60 267 58
M 06 54 300 588