Ingezonden persbericht


-- PERSBERICHT --

MSN.NL BIEDT STANDAARD RICH MEDIA TECHNOLOGIE IN CPM TARIEVEN

Amsterdam, 29 september 2004 - Dankzij een internationale overeenkomst die Eyeblaster (rich media platform) onlangs met MSN Inc. in Redmond Washington heeft afgesloten hoeven media buro's/adverteerders, in geval ze rich media op MSN.nl willen publiceren, niet meer seperaat rich media technologie in te kopen.

Het Eyeblaster platform wordt door exploitanten, media buro's en creatieve buro's wereldwijd ingezet om rich media campagnes te ontwikkelen, managen en te publiceren.

"Het Eyeblaster platform biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden op het gebied van rich media. Functionaliteiten zoals FlashVideo commercials, Datacollectie, email to a friend, bandwith detection en interaction reports worden standaard in het Eyeblaster platform aangeboden", aldus Yoav Arnstein Vice President International Business Development van Eyeblaster Inc.

Daarnaast is het probleem van maximale file grootte bij banners voorbij. Vaak mogen banners 15 kb groot zijn. "Hier lopen buro's continue tegenaan zodra ze iets creatiever willen zijn in hun uitingen. Via de Eyeblaster polite download technologie kunnen we banners aanbieden tot
2.2 mb zonder dat de site trager wordt", aldus Guy Makmel van Easyconcepts (Eyeblaster technologie provider in de Benelux)

De eerste campagne die onder deze overeenkomst valt is een Video ad voor Centraal Beheer Achmea die momenteel op diverse sites loopt. Deze campagne is ontwikkeld door TribalDDB en ingekocht door OMD Nederland.

-- EINDE PERSBERICHT --