Gemeente Den Helder

30-09-2004
Openbare kennisgevingen week 40

Bouwzaken
Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

- Marsdiepstraat 58, voor het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 15 september 2004);
- 1e Emmadwarsstraat 12, voor het uitbreiden van de berging achter de woning (ontvangen 15 september 2004);

- Duinroosstraat 68, voor het bouwen van een bijkeuken aan de woning (ontvangen 16 september 2004);

- Prins Willem-Alexandersingel 110, voor het uitbreiden van de woning en het vernieuwen en vergroten van de garage bij de woning (ontvangen 16 september 2004);

- Meidoornstraat 2 t/m 180 en Jan Verfailleweg 222 t/m 484, voor het versterken van de balkons aan de achterzijde van de flatwoningen (ontvangen 17 september 2004);

- Ceramstraat 72, voor het plaatsen van een dakkapel in het voor- en achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 17 augustus 2004);
- J.A. Wentelstraat 20, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 17 september 2004);

- Begoniastraat 24, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning (ontvangen 17 september 2004);

- G.P. Blankmanstraat 43, voor het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 17 september 2004);
- H.A. Lorentszstraat 107, voor het wijzigen van de zolderverdieping van de woning (ontvangen 17 september 2004);

- H.A. Lorentszstraat, hoek H. Treubstraat, voor het bouwen van twee schoollokalen, een gymzaal en een leerlingenwerkplaats aan/bij het schoolgebouw (ontvangen 17 september 2004);

- Julianaplein 45 t/m 91, voor het vernieuwen van het entree, de gevelpui en de galerijen van het appartementencomplex (ontvangen 21 september 2004);

- Molenstraat 40, voor het realiseren van een extra verdieping op de woning (ontvangen 21 september 2004);

- Noordersandt 2, voor het bouwen van een
fietsen-/kano-/paardenstalling op het campingterrein (ontvangen 22 september 2004).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen en/of diensten. Ze liggen dus niet ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor:
- Vogelzand 2123, voor het uitbreiden van de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- De Ruijterstraat 34B, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- Kraaiheide 14, voor het uitbreiden van de recreatiewoning (verzenddatum 15 september 2004);

- IJsselstraat 16, voor het bouwen van een berging achter de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- Middenvliet 8c, voor het bouwen van een loods (bedrijfsruimte) (verzenddatum 15 september 2004);

- Fortweg 1, voor het tijdelijk (tot 1 augustus 2009) plaatsen van een controle-unit op Marinekazerne Erfprins (verzenddatum 15 september 2004);

- Joris van Spilbergenstraat 17, voor het maken van een erker aan de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- Spoorgracht 24/Gasstraat 5, 5a en 5b, voor het maken van een extra appartement in het pand (verzenddatum 15 september 2004);
- Zuidstraat 86, voor het verbouwen van de winkel annex woonhuis (verzenddatum 16 september 2004);

- Hoogstraat 116, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning (verzenddatum 16 september 2004);

- Ruyghweg 11, voor het maken van een extra verdieping op de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- Keizerstraat 32a, voor het maken van een woonruimte op de eerste verdieping van het pand (verzenddatum 16 september 2004);
- De Keizerskroon 105, revisievergunning voor het op een andere locatie op het erf plaatsen van de berging bij de woning (verzenddatum 15 september 2004);

- Veerhaventerrein, voor het voor het maken van een (nieuwe) fuikwand in de Teso veerhaven (verzenddatum 15 september 2004);
- Het Nieuwe Diep 33, voor het plaatsen van een fietsenstalling onder het kantoorpand (verzenddatum 15 september 2004). Bent u door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Bouwplannen/Vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om bouwvergunning ontvangen voor:

1. de Gibraltarweg, voor het bouwen van een windturbine op het zogenaamde kerststalletje;

2. de Scheepmakersweg, voor het plaatsen van een GSM-mast voor mobiele telefonie;

3. Dollardlaan tegenover nummer 192 t/m 198, voor het bouwen van een tandartsenpraktijk;

4. Pluto 19, voor het veranderen van een carport aan de voorzijde van de woning in een garage en het verplaatsen van de entree van de woning;

5. Krugerstraat 4, voor het uitbreiden van de woning;
6. Nieuwstraat 25, voor het uitbreiden van de woning;
7. Sportlaan 13, voor het uitbreiden van de woning;
8. Wierbalg 1142, voor het uitbreiden van de woning;
9. Vogelzand 3247, voor het realiseren van een berging;
10. De Ruijterstraat 56, legalisering van het renoveren/uitbreiden van de woning;

11. Wilhelminastraat 44, voor het uitbreiden van de verdieping van de woning;

12. De Ruijterstraat 45, voor het uitbreiden van de verdieping van de woning;

13. Joubertstraat 57, voor het uitbreiden van de woning. Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling

- voor bouwplan 1 op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

- voor bouwplan 2 en 3 op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

- voor bouwplan 4 t/m 8 op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

- voor bouwplan 9 t/m 13 op grond van het bepaalde in artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Burgemeester en wethouders zijn van plan deze vrijstelling te verlenen. In verband hiermee liggen de bouwplannen met ingang van 4 oktober 2004 gedurende vier weken ter inzage bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1. Gedurende deze termijn kunt u uw zienswijze over de aanvraag schriftelijk kenbaar maken bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.

Agenda welstandscommissie
Op donderdag 7 oktober beoordeelt de commissie bouwplannen voor:
- Drs. F. Bijlweg 51, voor het uitbreiden van de bedrijfsruimte;
- Kanostraat 117, voor het uitbreiden van de woning;
- Paleiskade 1-100, voor het plaatsen van een terreinafscheiding;
- Ravelijncenter 10, voor het veranderen van de merkzuilen van het TINQ benzineverkooppunt;

- Marsdiepstraat 58, voor het wijzigen van de zolderverdieping van de woning.

- 1e Emmadwarsstraat 12, voor het uitbreiden van de berging bij de woning;

- Duinroosstraat 68, voor het aanbouwen bijkeuken bij de woning. N.B.: de welstandstoets is een van de facetten van de bouwplanbeoordeling. Behandeling van een bouwplan door de welstandscommissie houdt niet in dat het plan reeds aan de overige toetsingscriteria heeft voldaan. Aan de behandeling in de vergadering van de welstandscommissie kunt u dan ook geen rechten ontlenen.

Vastgesteld bestemmingsplan Vogelbuurt 2003
De gemeenteraad heeft op 8 september jl. het bestemmingsplan Vogelbuurt 2003 vastgesteld. U kunt het plan inzien vanaf 4 oktober tot en met 29 oktober bij de Klantenservice Publiekszaken in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en vrijdag tussen 08.00 en 14.00 uur, op woensdag tussen 08.00 en 15.30 uur en op donderdag tussen 08.00 en 19.30 uur.
Heeft u tijdig een zienswijze tegen het ontwerp van het bestemmingsplan Vogelbuurt 2003 kenbaar gemaakt, of bent u belanghebbende en kunt u aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest uw zienswijze over het ontwerp kenbaar te maken, dan kunt u gedurende bovenstaande termijn schriftelijk uw bedenkingen inbrengen bij het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, Postbus 6090, 2001 HB Haarlem.

Milieuzaken
Wet milieubeheer
Burgemeester en wethouders hebben op 28 september 2004 van de Ontwikkelings- en Exploitatiemaatschappij Willemsoord BV, Postbus 183, Den Helder bericht ontvangen, dat zij een verzoek willen indienen tot het nemen van een besluit, waarvoor bij de voorbereiding een milieu-effectrapport moet worden gemaakt. Het gaat hier om de (verdere) ontwikkeling van het Cape Holland Willemsoord tot een nautisch themapark met meer dan 500.000 bezoekers per jaar. Hiervoor zijn ruimtelijke besluiten noodzakelijk.
Ter voorbereiding van het te maken milieu-effectrapport is een startnotitie gemaakt. Deze ligt vanaf 1 oktober 2004 ter inzage bij de Klantenservice Publiekszaken in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag, dinsdag en vrijdag tussen 08.00 en 14.00 uur, op woensdag tussen 08.00 en 15.30 uur en op donderdag tussen 08.00 en 19.30 uur , en bij de Openbare Bibliotheek aan het Bernhardplein 76 tijdens openingstijden. De startnotitie is ook te downloaden via onze website, www.denhelder.nl.
Willemsoord BV licht tijdens een voorlichtingsbijeenkomst haar plannen toe. Die bijeenkomst is op woensdag 13 oktober in het gebouw aan de Drs. F. Bijlweg 1 en begint om 19.30 uur. Tijdens deze avond kunt u ook mondeling opmerkingen maken over het geven van richtlijnen (de inhoud) van het te maken milieu-effectrapport.
Bent u niet in de gelegenheid de voorlichtingsbijeenkomst bij te wonen, dan kunt u tot en met vrijdag 29 oktober 2004 schriftelijk uw opmerkingen over de richtlijnen (de inhoud) voor het te maken milieu-effectrapport indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Heeft u vragen naar aanleiding van deze publicatie, dan kunt u contact opnemen met de medewerkers van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678611.

Verkeerszaken
Gehandicaptenparkeerplaatsen
Burgemeester en wethouders hebben besloten dat een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats wordt aangelegd op het wegdek van
- de Zeeloodsenlaan voor nummer 13-15;

- de Pieter Korffstraat voor nummer 14;

- de Torp op de meest westelijk gelegen parkeerplaats ten zuiden van het toegangspad naar de nummers 1-9;

- de Zuidstraat voor nummer 45 aan de overzijde van de weg aan de zijde van de gracht.
Een gehandicaptenparkeerplaats wordt aangegeven met bord E6 van Bijlage I van het
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 met daaronder het kenteken van het te parkeren voertuig.
Bezwaren tegen deze besluiten kunt u tot 11 november 2004 indienen. Het bezwaarschrift stuurt u naar het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA te Den Helder. De stukken liggen tot 4 november 2004 bij de Klantenservice Publiekszaken in het stadhuis aan de Drs. Bijlweg 20, op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 en 19.30 uur.

Inritvergunning
Burgemeester en wethouders hebben besloten een uitwegvergunning af te geven voor de aansluiting van een nieuwe calamiteitenweg van marinevliegkamp De Kooy op de Kortevliet. Deze calamiteitenweg maakt deel uit van het veiligheidsplan voor het vliegkamp en is in eerste instantie bedoeld voor de bereikbaarheid van het vliegkamp in geval van een calamiteit. Deze uitweg wordt schuin tegenover perceel Kortevliet 32 aangelegd, waarbij het hart van de weg ongeveer 21 meter ten zuiden van de bebouwing op perceel Kortevliet 32 komt te liggen. Met dit besluit komt het eerder genomen besluit voor deze uitweg van 30 oktober 2003 te vervallen. Het gaat hier het besluit om de uitweg op de Kortevliet aan te sluiten op een punt ongeveer 6 meter ten zuiden van de bebouwing op perceel Kortevliet 32. Bent u door het verlenen van deze uitwegvergunning rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u tot 11 november 2004 bezwaar indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA te Den Helder.
De stukken liggen tot 4 november 2004 ter inzage bij de Klantenservice Publiekszaken in het stadhuis aan de Drs. Bijlweg 20, op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 en 19.30 uur.

Lastgeving
Langs de openbare weg staan gedurende langere tijd voertuigen en wrakken die daar niet horen. Burgemeester en wethouders gelasten de eigenaren daarvan op grond van artikel 5.1.3 en 5.1.5 van de Algemene Plaatselijke Verordening hun eigendom binnen een week van de openbare weg te verwijderen. Het gaat om:

- twee aanhangers zonder kenteken, die staan op hoek Anemonenstraat - Dahliastraat;

- een aanhanger zonder kenteken, die staat op de weg Middelzand 2626;
- een aanhanger zonder kenteken, die staat op de openbare weg Vogelzand 3626;

- een aanhanger zonder kenteken, die staat op de hoek Broertjesstraat
- Robijn Reijntjesstraat;

- een aanhanger zonder kenteken, die staat aan de Ambachtsweg ter hoogte van het gemeenteterrein nummer 25;

- een boottrailer zonder kenteken, die staat op het parkeerterrein bij jachthaven Jupiter.
Als de lastgevingen niet worden nagekomen, laten burgemeester en wethouders de voertuigen op kosten van de eigenaren verwijderen en opslaan. De eigenaren kunnen ze hierna gedurende drie maanden afhalen. Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, van maandag tot en met donderdag tussen 08.00 en14.00 uur, telefoonnummer (0223) 678617.

Algemeen Plaatselijke Verordening
12-dagenregeling
Burgemeester en wethouders hebben de 12-dagenregeling voor 2004 vastgesteld. Op grond van artikel 4.1.2 van de Algemeen Plaatselijke Verordening 1996 (Apv) en het Besluit horeca-, sport en recreatieinrichtingen milieubeheer moet het college voor collectieve festiviteiten maximaal acht dagen of dagdelen aanwijzen waarop in horecainrichtingen meer geluid geproduceerd mag worden onder meer door het ten gehore brengen van levende muziek dan normaal is toegestaan. De 12-dagenregeling is aan de ene kant ingesteld om de ondernemers tegemoet te komen, aan de andere kant om de bewoners duidelijkheid te geven over wat ze kunnen verwachten. Voor 2004 is de regeling met terugwerkende kracht (tot 1 januari 2004) vastgelegd, omdat er collectieve festiviteiten plaatsvinden die jaarlijks terugkeren. De overige vier dagen (vanaf 1 juli) mogen de ondernemers zelf invullen. Op een aanmeldformulier moeten zij aangeven wanneer zij gebruik willen maken van één van deze vier vrije dagen. Zon aanmeldformulier kunt u afhalen bij de afdeling Veiligheid, Vergunning en Handhaving in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op werkdagen tussen 08.00 en 14.00 uur, telefoonnummer (0223)678641.

DEN HELDER, 30 september 2004.
drs. J.M. Staatsen, burgemeester.
A.J. van den Berg, loco secretaris.