Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwegein, 30 september 2004

online onderzoek VAKANTIELIEFDE: IS PIERRE ALLEEN LEUK AAN DE COTE D'AZUR?

OF DOEN Z'N CHARMES HET OOK IN NEDERLAND?

Onder invloed van zon, zee en cocktails worden jaarlijks veel mensen verliefd op vakantie. In het mediterrane maanlicht waant iedereen zich Romeo of Julia. Maar eenmaal thuis blijkt onze verovering toch niet zo exotisch als we dachten. Is een flirt in het buitenland bij voorbaat al kansloos? Uit een online onderzoek van PARSHIP.nl blijkt dat we weldegelijk geloven dat vakantieliefde ware liefde kan zijn. Meer dan de helft van de mensen denkt namelijk dat je je droomprins(es) overal ter wereld kan tegenkomen. En dat het niet alleen aan de zonnige stranden hoeft te klikken, maar dat de kriebels ook thuis kunnen voortduren...

Het onderzoek van PARSHIP.nl komt met een opmerkelijk resultaat. Maar liefst 50% van de mannen en 51% van de vrouwen vindt dat het niet uitmaakt waar je verliefd wordt: als het klikt, dan klikt het overal en kun je met gemak je vakantieliefde naar Nederland meenemen. Zij zien een langdurige relatie met hun buitenlandse souvenir dan ook zonnig in; iets waar een kwart van de ondervraagden anders over denkt. Gemiddeld 26% vindt dat het snel gedaan is met de romantiek als de exotische vakantiesfeer heeft plaatsgemaakt voor het dagelijks leven. Met name vrouwen hebben er iets minder vertrouwen in. Bijna een op de drie vrouwen heeft haar vakantieliefde bij thuiskomst al snel zien stranden en is hierdoor minder optimistisch dan de mannen. Een kwart van de ondervraagden heeft geen vakantieliefde gehad en kan dan ook niet putten uit ervaring. Gelukkig liggen voor hen nog alle kansen open op de internationale sites van PARSHIP. Leden uit Nederland, Oostenrijk, Duitsland, Italië en Zwitserland kunnen zo met elkaar in contact komen en alsnog een liefde in het buitenland vinden.

Over PARSHIP
PARSHIP is een relatiebemiddelingssite met meer dan 750.000 leden. PARSHIP richt zich op serieuze relatiebemiddeling via het internet en onderscheidt zich daarmee van de reguliere datingsites. PARSHIP hanteert hierbij een wetenschappelijke persoonlijkheidstest die ervoor zorgt dat op zeer zorgvuldige wijze 'matches' tussen de juiste personen tot stand komen. PARSHIP is in 2001 in Duitsland gestart met haar unieke service, vervolgens is de service uitgebreid naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland. In december 2003 is in Nederland de start gemaakt met PARSHIP.nl. PARSHIP.nl werkt in Nederland samen met diverse partners waaronder de Volkskrant, Trouw, NRC, Psychologie Magazine, Carp en Planet. PARSHIP is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. In Nederland is Holtzbrinck tevens aandeelhouder van bol.com.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (