Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Siebel Systems introduceert vier branchespecifieke CRM OnDemand-oplossingen
Siebel Systems en IBM demonstreren tijdens Siebel User Week de eerste
gehoste oplossingen voor financiële ondernemingen, hightech-bedrijven,
life sciences-concerns en de auto-industrie
SAN MATEO, Calif. - 04 oktober 2004 - Siebel Systems en IBM hebben
aangekondigd dat op 3 oktober, tijdens Siebel User Week in Los Angeles,
branchespecifieke versies van Siebel CRM OnDemand worden geïntroduceerd.
Siebel Systems zal vier zogeheten Siebel CRM OnDemand Industry Editions
demonstreren die ondersteuning bieden aan bedrijfsprocessen van
ondernemingen die actief zijn in de financiële sector, de hightech
industrie, de wereld van de life sciences en de auto-industrie.
"Met meer dan elf jaar ervaring en inmiddels 2,6 miljoen gebruikers, weten
we dat CRM-oplossingen een uitstekende bedrijfseconomische waarde opleveren,
mits deze oplossingen optimaal zijn afgestemd op specifieke branches", zegt
Bruce Cleveland, als senior vice president en general manager
verantwoordelijk voor de OnDemand-activiteiten van Siebel Systems. "Door de
grafische gebruikersinterface, het toegepaste datamodel en de
businessprocessen optimaal in te laten spelen op de specifieke eisen en
wensen van vier individuele branches kunnen bedrijven in deze sectoren, van
welke omvang dan ook, met behulp van een eenvoudig toe te passen hosted
oplossing optimaal gebruik maken van de functionele rijkdom van Siebel's
branchespecifieke CRM-toepassingen. De branchespecifieke Siebel CRM
OnDemand-oplossingen zijn gebaseerd op hetzelfde datamodel en dezelfde
business rules als de on-site te implementeren CRM-toepassingen van Siebel.
Hierdoor kunnen bedrijven ervan verzekerd zijn dat zij gebruik maken van een
robuust informatiesysteem."
"Inspelen op de branchespecifieke eisen en wensen van onze klanten is altijd
een prioriteit voor ons geweest", zegt Rich Stomp, general manager van de
Global IBM/Siebel Alliance bij IBM. "Gebruikmakend van IBM's branchekennis
werken we samen met Siebel Systems om onze klanten nieuwe branchespecifieke
versies van Siebel CRM OnDemand aan te bieden. Deze oplossingen bieden onze
klanten 'out of the box' branchespecifieke functionaliteit die een hogere
'return on investment' mogelijk maakt en die snel in gebruik kan worden
genomen, zonder dat kostbare of tijdrovende maatwerkaanpassingen nodig
zijn."
Siebel CRM onDemand Financial Services: Wealth Management Solution - Deze
oplossing is ontwikkeld voor bedrijven in de financiële sector die zijn
geïnteresseerd in het vergroten van hun productie en het laten toenemen van
het vermogen dat zij in beheer hebben. Deze oplossing helpt hen met
'referral management', het maken van profielen van huishoudens en het
beheren van hun portfolio.
Siebel CRM OnDemand High Tech Edition - Deze oplossing is ontwikkeld om
hightech-bedrijven te helpen de samenwerking met zowel hun directe als
indirecte partners te verbeteren. Dit gebeurt met behulp van middelen voor
het samen met partners beheren van marketingbudgetten, het standaardiseren
van verkoopprocessen met behulp van verkoopmethodieken en het effectiever
maken van de verkoopinspanningen door het werken in teams mogelijk te maken.
IntelliChem is een belangrijke aanbieder van speciale notebook computers die
in farmaceutische laboratoria worden gebruikt. Het bedrijf levert deze
producten aan vijf van de tien belangrijkste farmaceutische bedrijven ter
wereld. "Wij hebben voor Siebel CRM OnDemand High Tech Edition gekozen omdat
wij daarmee via een hosted omgeving kunnen beschikken over een oplossing die
nadrukkelijk gebruik maakt van de expertise en ervaring van Siebel Systems",
zegt Matt Wallach, als vice president verantwoordelijk voor marketing en
product management bij IntelliChem. "Ik heb deze oplossing persoonlijk
geëvalueerd en ben er van overtuigd dat het de 'out of the
box'-functionaliteit biedt die belangrijk is voor ons bedrijf, aangezien het
ons helpt om onze groei optimaal te sturen en te beheersen."
Siebel CRM OnDemand Life Sciences Edition - Deze oplossing is ontwikkeld om
fabrikanten van medische producten en apparatuur te helpen de waarde van de
relaties met hun klanten te maximaliseren door het ondersteunen van
branchespecifieke kernprocessen zoals het beheren van de relaties met
ziekenhuizen en specialisten, en het volgen en beheren van cursussen en
andere educatieve evenementen.
Siebel CRM OnDemand Automotive Edition - Dit is een oplossing die het voor
autobedrijven mogelijk maakt om de voorzieningen die hun enterprise
CRM-oplossing biedt, ook aan te bieden aan hun verkoop- en servicekanalen.
Hierbij kan gebruik worden gemaakt van geconsolideerde profielen van
voertuigen die een effectieve en gepersonaliseerde dienstverlening mogelijk
maken, die voorzieningen biedt voor een snelle ingebruikname en toepassing
van call centers en die het verkopen op basis van meerdere
communicatiekanalen mogelijk maakt.
Deze vier branchespecifieke-oplossingen vormen een belangrijke uitbreiding
van de voorzieningen die Siebel Systems ten aanzien van verkoop, marketing
en serviceverlening, evenals analytische faciliteiten aanbiedt. Tijdens
Siebel User Week 2004 worden deze oplossingen gedemonstreerd en zullen
sessies aan de gebruiksmogelijkheden en voordelen van deze branchespecifieke
oplossingen worden gewijd. De vier branchespecifieke-oplossingen zijn in het
vierde kwartaal beschikbaar.
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een door IBM gehoste CRM-oplossing die wordt
aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser
beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen
Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij
vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand
biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en
serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische voorzieningen,
beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik
van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting
services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op
www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000