Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert vier branchespecifieke CRM OnDemand-oplossingen

Siebel Systems en IBM demonstreren tijdens Siebel User Week de eerste gehoste oplossingen voor financiële ondernemingen, hightech-bedrijven, life sciences-concerns en de auto-industrie

SAN MATEO, Calif. - 04 oktober 2004 - Siebel Systems en IBM hebben aangekondigd dat op 3 oktober, tijdens Siebel User Week in Los Angeles, branchespecifieke versies van Siebel CRM OnDemand worden geïntroduceerd. Siebel Systems zal vier zogeheten Siebel CRM OnDemand Industry Editions demonstreren die ondersteuning bieden aan bedrijfsprocessen van ondernemingen die actief zijn in de financiële sector, de hightech industrie, de wereld van de life sciences en de auto-industrie.

"Met meer dan elf jaar ervaring en inmiddels 2,6 miljoen gebruikers, weten we dat CRM-oplossingen een uitstekende bedrijfseconomische waarde opleveren, mits deze oplossingen optimaal zijn afgestemd op specifieke branches", zegt Bruce Cleveland, als senior vice president en general manager verantwoordelijk voor de OnDemand-activiteiten van Siebel Systems. "Door de grafische gebruikersinterface, het toegepaste datamodel en de businessprocessen optimaal in te laten spelen op de specifieke eisen en wensen van vier individuele branches kunnen bedrijven in deze sectoren, van welke omvang dan ook, met behulp van een eenvoudig toe te passen hosted oplossing optimaal gebruik maken van de functionele rijkdom van Siebel's branchespecifieke CRM-toepassingen. De branchespecifieke Siebel CRM OnDemand-oplossingen zijn gebaseerd op hetzelfde datamodel en dezelfde business rules als de on-site te implementeren CRM-toepassingen van Siebel. Hierdoor kunnen bedrijven ervan verzekerd zijn dat zij gebruik maken van een robuust informatiesysteem."

"Inspelen op de branchespecifieke eisen en wensen van onze klanten is altijd een prioriteit voor ons geweest", zegt Rich Stomp, general manager van de Global IBM/Siebel Alliance bij IBM. "Gebruikmakend van IBM's branchekennis werken we samen met Siebel Systems om onze klanten nieuwe branchespecifieke versies van Siebel CRM OnDemand aan te bieden. Deze oplossingen bieden onze klanten 'out of the box' branchespecifieke functionaliteit die een hogere 'return on investment' mogelijk maakt en die snel in gebruik kan worden genomen, zonder dat kostbare of tijdrovende maatwerkaanpassingen nodig zijn."

Siebel CRM onDemand Financial Services: Wealth Management Solution - Deze oplossing is ontwikkeld voor bedrijven in de financiële sector die zijn geïnteresseerd in het vergroten van hun productie en het laten toenemen van het vermogen dat zij in beheer hebben. Deze oplossing helpt hen met 'referral management', het maken van profielen van huishoudens en het beheren van hun portfolio.

Siebel CRM OnDemand High Tech Edition - Deze oplossing is ontwikkeld om hightech-bedrijven te helpen de samenwerking met zowel hun directe als indirecte partners te verbeteren. Dit gebeurt met behulp van middelen voor het samen met partners beheren van marketingbudgetten, het standaardiseren van verkoopprocessen met behulp van verkoopmethodieken en het effectiever maken van de verkoopinspanningen door het werken in teams mogelijk te maken.

IntelliChem is een belangrijke aanbieder van speciale notebook computers die in farmaceutische laboratoria worden gebruikt. Het bedrijf levert deze producten aan vijf van de tien belangrijkste farmaceutische bedrijven ter wereld. "Wij hebben voor Siebel CRM OnDemand High Tech Edition gekozen omdat wij daarmee via een hosted omgeving kunnen beschikken over een oplossing die nadrukkelijk gebruik maakt van de expertise en ervaring van Siebel Systems", zegt Matt Wallach, als vice president verantwoordelijk voor marketing en product management bij IntelliChem. "Ik heb deze oplossing persoonlijk geëvalueerd en ben er van overtuigd dat het de 'out of the box'-functionaliteit biedt die belangrijk is voor ons bedrijf, aangezien het ons helpt om onze groei optimaal te sturen en te beheersen."

Siebel CRM OnDemand Life Sciences Edition - Deze oplossing is ontwikkeld om fabrikanten van medische producten en apparatuur te helpen de waarde van de relaties met hun klanten te maximaliseren door het ondersteunen van branchespecifieke kernprocessen zoals het beheren van de relaties met ziekenhuizen en specialisten, en het volgen en beheren van cursussen en andere educatieve evenementen.

Siebel CRM OnDemand Automotive Edition - Dit is een oplossing die het voor autobedrijven mogelijk maakt om de voorzieningen die hun enterprise CRM-oplossing biedt, ook aan te bieden aan hun verkoop- en servicekanalen. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van geconsolideerde profielen van voertuigen die een effectieve en gepersonaliseerde dienstverlening mogelijk maken, die voorzieningen biedt voor een snelle ingebruikname en toepassing van call centers en die het verkopen op basis van meerdere communicatiekanalen mogelijk maakt.

Deze vier branchespecifieke-oplossingen vormen een belangrijke uitbreiding van de voorzieningen die Siebel Systems ten aanzien van verkoop, marketing en serviceverlening, evenals analytische faciliteiten aanbiedt. Tijdens Siebel User Week 2004 worden deze oplossingen gedemonstreerd en zullen sessies aan de gebruiksmogelijkheden en voordelen van deze branchespecifieke oplossingen worden gewijd. De vier branchespecifieke-oplossingen zijn in het vierde kwartaal beschikbaar.

Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een door IBM gehoste CRM-oplossing die wordt aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische voorzieningen, beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000