Ingezonden persbericht


Persbericht


---

VORMGEVING METRO GEHEEL VERNIEUWD

Amsterdam, 4 oktober 2004

De vormgeving van het gratis dagblad Metro is met ingang van vandaag drastisch veranderd. Het uiterlijk en de indeling van het hele dagblad hebben een opfrisbeurt gekregen, van voorpagina tot en met de tv-pagina. De oude vormgeving was alweer ruim twee jaar oud. Deze nieuwe lay-out is als een frisse wind die door de krant waait. Er is op design-gebied veel gebeurd in de laatste twee jaar en dat vind je terug in Metro , aldus Silvio de Groot, algemeen directeur van Metro Holland.

De wijzigingen in Nederland zijn het gevolg van de succesvolle reacties van lezers en adverteerders op de introductie van de nieuwe vormgeving, die voor het eerst werd gebruikt door Metro New York. Wat mij betreft komt de nieuwe lay-out geen dag te vroeg , aldus hoofdredacteur Jan Dijkgraaf. We grijpen de restyling ook meteen aan om Metro inhoudelijk nog meer toe te spitsen op de jonge, goed opgeleide en welstandige doelgroep van de krant. Het nieuws blijft als immer de basis van de krant, maar we hebben tientallen elementen toegevoegd die Metro voor de internetgeneratie nog veel aantrekkelijker maken. En nu is het voor de redactie zaak Metro continu te blijven verversen.

De nieuwe opmaak valt samen met de introductie van de Rotterdam-editie van Metro. Sinds vandaag worden er ruim 120.000 exemplaren verspreid in de regio Rotterdam, waarmee Metro naar verwachting 400.000 lezers zal bereiken. Hiermee is Metro meteen het grootste dagblad in Rotterdam en omgeving.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur Metro Holland, 020 511 4000 /06 21843755; Jan Dijkgraaf, hoofdredacteur Metro Holland, 06-55758842.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 395.000 en op zaterdag in een oplage van 240.000 gratis verspreid via NS-stations, 222 McDonalds vestigingen, 160 postkantoren, RET Rotterdam, universiteiten, scholen, veerdiensten en ziekenhuizen. De 1.112.000 lezers (*NOM DoelgroepMonitor, mei 2003 - apr. 2004) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste gratis dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 38 edities in 16 landen in 14 talen: Stockholm, Malmö, Gothenburg, Denemarken, Kopenhagen, Aarhus, Helsinki, Hongarije, Praag Warschau, Nederland, Rotterdam, Rome, Milaan, Athene, Barcelona, Madrid, Zaragoza, Sevilla, La Coruna, Alicante, Valencia, Parijs, Marseille, Lyon, Toulouse, Lille, Bordeaux, Santiago de Chili, New York, Philadelphia, Boston, Toronto, Montreal, HongKong, Seoel en Pusan.