Ingezonden persbericht


The Publicity Company

PERSBERICHT Amsterdam, 4 oktober 2004

Jumbo presenteert 'CSI: het bordspel'

Jumbo Nederland brengt deze maand een spannend gezelschapsspel uit naar CSI: Crime Scene Investigation, de populaire Amerikaanse misdaadserie over een groep geniale speurders in Las Vegas. CSI: het bordspel heeft een richtprijs van ¤17,50 en is geschikt voor twee tot vier spelers vanaf twaalf jaar.

CSI: het bordspel is een interactief en intrigerend spel, even spannend en meeslepend als de tv-serie. Het grootste verschil is dat de spelers nu aan zet zijn. Ze kruipen in de huid van een Crime Scene Investigator en ervaren zelf hoe het is om een misdrijf op te lossen. Ze maken daarbij gebruik van degelijk speurwerk en de nieuwste wetenschappelijke methoden op het gebied van sectie, ballistiek en DNA-onderzoek.

Het spel biedt acht verschillende misdaadverhalen die één ding gemeen hebben met de serie: het bewijs liegt nooit. De verhalen zijn: Verkeerd gegokt, Samenzwerende zussen, Fatale vrienden, Bedrijfsongeval, Aan de grond, Laatste dans, Achter de schermen en Een flinke kater. De winnaar van CSI: het bordspel is degene die als eerste het kantoor van Grissom binnenstapt met een arrestatiebevel met daarop de juiste dader van de moord plus wapens, motief en gelegenheid.

RTL4 zendt inmiddels het derde seizoen uit van CSI: Crime Scene Investigation. De eerste twee series over het team forensische rechercheurs in Las Vegas dat met minuscule aanwijzingen schijnbaar onmogelijke zaken oplost, worden deze zomer herhaald. De kijkcijfers zijn nog altijd imponerend met ruim een miljoen kijkers per aflevering. Ook de DVD-boxen van de eerste seizoenen zijn een verkoopsucces en er zijn al twee spellen verschenen op CD-rom.

Voor consumenteninformatie over CSI: het bordspel: www.jumbo.nl

Voor verdere persinformatie en beeldmateriaal: Trix van Alphen en Margarétha Moerkerke

www.ThePublicityCompany.com, tel: 020 612 7000, e: margaretha@publicy.nl