--------------------------------------------------------------------------
    BuildingPlaza biedt bouwbranche instrument voor kwaliteitsbewaking    
--------------------------------------------------------------------------

Toetsing van prestaties met PrestatiemanageR zorgt voor rendementsverbeteringen van procespartners Utrecht, 04-10-2004

BuildingPlaza, uitvoerder en facilitator van effectieve oplossingen voor ondermeer de bouwbranche, zet PrestatiemanageR verder in de markt. Met de PrestatiemanageR kunnen de prestaties van leveranciers en onderaannemers eenvoudig worden gemeten, geanalyseerd en opgeslagen voor gebruik bij huidige en volgende projecten. Ook beoordelingen "andersom", van de bouwer door leveranciers en onderaannemers, en beoordeling door de opdrachtgever behoren tot de mogelijkheden, zodat een compleet en onderbouwd samenwerkingsmodel ontstaat dat alle partners ten goede komt.

Als gevolg van een teruglopende economie neemt binnen de bouwbranche de concurrentie op prijs toe en wordt gekeken naar manieren om kosten te reduceren. Een goede leveranciersregie en periodieke bewaking van wederzijdse afspraken voorkomt fouten, en levert dus direct geld op. Bovendien worden de bouwbedrijven door klanten grotendeels afgerekend op de prestaties van hun leveranciers. De PrestatiemanageR is inzetbaar bij contractmanagement (komen partijen de afspraken na), leveranciersbeoordeling (welke partij biedt de beste prijs/kwaliteit-verhouding), garantiemanagement (komen partijen de afgesproken garantieverplichtingen in de toekomst ook na) en klanttevredenheid (hoe denkt uw klant over uw bedrijf en de door u ingeschakelde projectpartners).

Michiel Wijnen, algemeen directeur BuildingPlaza: "In bouwprojecten is er een continu spanningsveld tussen de door de leveranciers en onderaannemers geleverde prestaties en de verwachtingen van de bouwbedrijven. In tegenstelling tot wat leveranciers en onderaannemers vaak wel doen, wordt er bij bouwbedrijven op dit gebied maar weinig geregistreerd. Met de PrestatiemanageR kan daar verandering in komen, waardoor de samenwerking op waarde te schatten en te optimaliseren is. De meetresultaten vormen de basis voor de contractonderhandelingen, -uitbreidingen en kwaliteitsverbeteringen, en zijn zo van grote waarde voor de bouwbedrijven. "

PrestatiemanageR werd ontwikkeld door e-Ratio. Inmiddels wordt de PrestatiemanageR al door een aantal bouwbedrijven ingezet, waaronder Bouwbedrijf Van der Waal uit Vlaardingen

Het doel van BuildingPlaza, opgericht in 2000, bestaat uit het zoeken van progressieve antwoorden op concrete problemen binnen in eerste instantie bouwgerelateerde ondernemingen. Het richt zich daarbij op de inkoop, waar met name in de bouw nog een heel professionaliseringproces doorlopen kan worden. Het inkoopproces is voor bouwbedrijven bovendien van strategisch belang aangezien meer dan driekwart van de omzet wordt bepaald door inkoop.

--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over BuildingPlaza (www.buildingplaza.com)
BuildingPlaza biedt effectieve (internet) oplossingen voor strategische en operationele inkoop binnen bouwbedrijven. Sinds de oprichting in 2000 richt BuildingPlaza zich specifiek op de inkoopprocessen binnen de bouwwereld. Er wordt met de meest geavanceerde technologieën gewerkt en de klantenkring behoort tot de voorlopers in de markt. BuildingPlaza streeft naar de top van de zakelijke dienstverlening op het gebied van inkoop, logistiek en samenwerking. Een onvoorwaardelijke betrokkenheid, no-nonsense houding en commitment aan klanten staan borg voor resultaat gericht werk.
Meer informatie:
BuildingPlaza
Dhr. M. Brouwer
T: +31 (0)30 789 0000
F: +31 (0)30 789 0009
E: info@buildingplaza.nl
Voor journalisten:
NewsEngine
Ezra van Tiel
T: +31 20 567 2170
F: + 31 20 567 2177
E: ezra.vantiel@newsenginepr.com
Ref.:BPL0002-1DDABE