AutoRai

5-10-2004

Toyota wint twee AutoWeek Tevredenheids Trofeeën

Toyota heeft uitstekend gescoord in de strijd om de jaarlijkse AutoWeek Tevredenheids Trofee en is hiermee het enige volumemerk dat constant hoge scores weet te behalen.

Een prachtige eerste plaats voor de Toyota Corolla Verso in de MPV-klasse en derde plaats in het Algemeen Klassement zorgden samen voor twee Trofeeën. Ook de andere modellen van Toyota waren in de hoogste regionen van de verschillende klassen te vinden.

Aan de AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 deden maar liefst 24.000 mensen mee. Elk jaar is het consumentenonderzoek weer een duidelijke weerspiegeling van de waardering van het merk onder zijn eigenaars. Het Algemeen Klassement geeft aan hoe tevreden de rijders zijn over hun merk. Toyota scoort in dit klassement een derde plaats. In de drukbevochten MPV-klasse domineert Toyota met een eerste plaats voor de Corolla Verso en een tweede plaats voor de Avensis Verso. Niet alleen over de modellen zijn de Toyota rijders erg tevreden, maar ook over de Toyota dealers. In deze rangorde staat Toyota op de derde plaats.

Waardering voor alle modellen
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 bestaat uit acht verschillende categorieën, waarin Toyota acht keer op het podium staat. De andere modellen van Toyota worden ook bijzonder hoog gewaardeerd door hun rijders. Zo eist de Toyota Yaris in de Compacte klasse een tweede plaats op. De Toyota Corolla scoort geweldig in de Compacte middenklasse met een gedeelde tweede plaats. Door de laaiend enthousiaste reacties van de bestuurders heeft de Toyota Avensis de derde plaats veroverd in de Middenklasse. Het feest is compleet doordat de Toyota RAV4 op de tweede plaats staat in het segment van de SUVs.

Opzet AutoWeek Tevredenheids Trofee
De AutoWeek Tevredenheids Trofee 2004 werd uitgevoerd in samenwerking met het onderzoeksbureau Trendbox. Alle deelnemers gaven hun mening over de auto, het merk en de dealer via het internet of via het tijdschrift. Aan de hand van onder meer e-mail en IP-adressen werd er gecontroleerd of de respondenten niet meer dan één reactie hadden ingestuurd. Om de betrouwbaarheid van het onderzoek nog groter te maken, worden in het onderzoek alleen die merken en modellen meegenomen waarvan minimaal vijftig bestuurders aan de enquête hebben meegedaan.