MARKTONDERZOEKASSOCIATIE.NL

MIE 2004 nog groter van opzet

PERSBERICHT

Marketing Information Event 2004 nog groter van opzet 6 & 7 oktober 2004, De Kuip, Rotterdam

Het Marketing Information Event 2004 vindt dit jaar plaats op 6 en 7 oktober in De Kuip te Rotterdam. NIMA en MOA hebben, als initiatiefnemers en organisatoren, het event dit jaar grootser opgezet. Gedurende twee dagen worden bijna 80 workshops aangeboden over actuele marketing issues. Naar verwachting komen tijdens het event 1500 marketing-, sales-, communicatie-, informatie- en strategieprofessionals hun vakkennis met elkaar delen, uitbreiden en verbreden.

Nieuwe partnerorganisaties
Dit jaar zijn vier nieuwe partnerorganisaties toegetreden tot het event. Naast het NIMA en de MOA spelen de Media Werkgroep (MWG), het CRM-Genootschap, VMC (Platform voor Vrouwen in Marketing en Communicatie) en PIM (Platform van Innovatie in Marketing) een actieve rol. Daarnaast geeft ook het GVR acte de présence op dit grootste marketingevenement van Nederland. Door deze samenwerking is de 3e editie van het event nog prestigieuzer van opzet dan de twee voorgaande jaren.

Actuele themas in bijna 80 workshops
De organiserende beroepsverenigingen zien het event als dé manier om de verschillende vakgebieden op een professionele manier bij elkaar te brengen. Tijdens het tweedaagse evenement passeren in de workshops uiteenlopende actuele onderwerpen de revue. Themas die aan bod komen zijn onder andere: Internal Branding, CRM-ontwikkelingen, Innovaties in Marketing en Merkstrategie, Prestatie-indicatoren in Marketing, Marketing of Services, Futuring en de actualiteit van B-to-B. De workshops worden onder andere verzorgd door Hans du Chatinier AMMA prijs en de AMMA studentenprijs van de Media Werkgroep, maar ook door NIMA Groeperingen, leden van de partnerorganisaties en marktonderzoekbureaus. Bezoekers kunnen tijdens het event bijvoorbeeld meer te weten komen over Life Style Segmentation, Experience Economy, hoe je een merk bouwt met heldenverhalen en hoe je succesvol communiceert met e-mailings. Veel themas worden onderbouwd met gedegen en recentelijk uitgevoerd onderzoek.

Ontmoetingsplaats voor 1500 professionals
Aan het concept van voorgaande jaren is weinig veranderd. Wel is er dit jaar meer ruimte gecreëerd om te netwerken. Zo is er tijdens het event in de expo-ruimte, waar 40 bedrijven zich presenteren, de mogelijkheid om met collega s in contact te komen. Op beide dagen staat er na de laatste workshopronde een get-together-borrel op het programma. Met een laagdrempelige toegangsprijs van 57,65 (ex BTW) wil het Marketing Information Event toegankelijk zijn voor alle marketeers, communicatie-, sales-, informatie- en strategieprofessionals. Meer informatie over het programma is te vinden op www.marketinginformationevent.nl.

Amsterdam, 3 september 2004