Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Communications Data Services vergroot callcenter-omzet dankzij E.piphany

Interaction Advisor zorgt voor $3.5M in extra verkopen

Schiphol-Rijk 6 oktober 2004 Communications Data Services, Inc. (CDS) heeft in korte tijd een aanzienlijke return on investment verwezenlijkt. Door gebruik te maken van E.piphany Interaction Advisor in de callcenters zijn de CDS servicemedewerkers in staat doelgerichte cross-sell, up-sell en loyaliteitsaanbiedingen te doen na eerst de serviceverzoeken van klanten te hebben afgehandeld. Het programma heeft $3.5 miljoen extra CDS-klantverkopen gegenereerd sinds de invoering.

SNT, één van de grootste aanbieders van CRM in Europa, had al eerder voor E.piphany gekozen als marketingtool voor alle inkomende klantcontacten. Net als CDS laat SNT E.piphany in real-time de juiste aanbeveling doen voor elke individuele klant.

CDS, een onderdeel van de Hearst Corporation, is een internationaal datamanagement-bedrijf dat outsourcing- en fulfillment-services aanbiedt aan uitgevers en direct marketeers. Om de klanten een serviceniveau te kunnen aanbieden dat niet door de concurrenten kan worden geëvenaard, heeft CDS zich gericht op het omvormen van zijn inbound callcenters tot pro-actieve verkooporganisaties.

Onze klanten vertelden ons dat zij hun omzet via onze callcenters wensten te vergroten. Dat bracht ons uiteindelijk bij E.piphany Interaction Advisor die ons zeer snel succes bracht , zegt Marc Francisco, productmanager, information services technology group bij CDS. Vanuit ons perspectief wilden we iets doen dat naadloos aansloot bij onze huidige callcentertechnologie en legacy-applicaties. We wilden niet onze bestaande systemen vervangen om deze oplossing te implementeren.

Elk jaar behandelen de 400 servicemedewerkers van CDS miljoenen klanttelefoontjes via de zeven callcenters in de Verenigde Staten en Canada. Dankzij E.piphany kan CDS extra profijt halen uit de klantinteracties en zo de klantomzet vergroten, de klantwaarde verbeteren, en de servicekosten van klanten verlagen. E.piphany Interaction Advisor is geïntegreerd in de legacy callcenter-applicaties van CDS. De oplossing bepaalt en toont direct het beste aanbod voor een klant, gebaseerd op het klantprofiel en de context van het klantverzoek.

CDS doet meer dan 2,5 miljoen klantaanbiedingen en realiseerde een gemiddelde acceptatie van 7.9%. Tot dusver heeft het programma $3.5 miljoen gegenereerd in extra verkopen. Dat is de bottom-line voor onze klanten , zegt Francisco. Ze willen weten hoeveel opbrengsten een specifieke callcenter elke dag voor hen genereert.

Door de bestaande callcenter-investering uit te breiden met E.piphany Interaction Advisor kan CDS nieuwe extra omzet genereren voor klanten en voor zichzelf , zegt Karen Richardson, CEO bij E.piphany. De omvorming van de CDS-callcenters tot winstmakers is een voortreffelijk voorbeeld van hoe E.piphany klantinteracties optimaliseert en daarmee de winstgevendheid vergroot voor grote multinationale consumentgerichte ondernemingen.

Over CDS

CDS, een onderdeel van de Hearst Corporation, is een internationaal datamanagement-bedrijf dat outsourcing- en fulfillment-services aanbiedt aan uitgevers en direct marketeers. Sinds de oprichting in 1972 ondersteunt CDS een grote hoeveelheid nationale publicaties waaronder Architectural Digest, Better Homes and Gardens, Bon Appetit, Glamour, GQ, Vogue, Wired, National Geographic en Library of America.

Over E.piphany

E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop-, en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk, Amsterdam.

Ingezonden persbericht