Ingezonden persbericht


Persbericht

Virtuele "online" tentoonstellingen bewijzen hun nut vóór, tijdens en na beursbezoeken

Nieuw initiatief Hong Kong Trade Development Council

oktober 2004

De Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) heeft een interessant online beursconcept bedacht waardoor haar beurzen in het bekroonde internetportaal voor zowel deelnemers als bezoekers aan beurzen aanzienlijk beter worden gepresenteerd.

Via de link Online Exhibition kan met onmiddellijke ingang een nieuwe rubriek worden geopend in de Sourcing Guide . De Sourcing Guide is het internetplatform van de HKTDC voor inkoopadressen in "Greater China". Dankzij de nieuwe rubriek kunnen kleine en middelgrote bedrijven nu voor, tijdens en na een beurs dag en nacht met één klik in de virtuele showroom van de op dat moment gehouden beurs rondkijken. Op deze pagina staan presentaties van de beursdeelnemers en informatie over de producten van een bedrijf. Er zijn uiteraard ook foto's opgenomen. Zo kan een inkoper tijd en geld besparen.

Henry Ng, bij de HKTDC verantwoordelijk voor publicaties, legt uit dat het online beursprogramma een verdere uitwerking is van de uiterst geslaagde Sourcing Guide, die kan worden geopend via .

"We hebben onlangs in samenwerking met onze beurs- en publicatieafdeling de Sourcing Guide uitgebreid en het gebied "Greater China" toegevoegd. Dat wil zeggen dat deze website naast adressen en producten uit Hongkong ook informatie geeft over Taiwan, Macau en China. Dat bleek van meet af aan een succes. We streven er altijd naar om ons aanbod voor middelgrote bedrijven nog verder te verbeteren en dat is ons met dit nieuwe beurspakket gelukt", aldus Ng.

Het nieuwe aanbod beidt gebruikers drie belangrijke voordelen:


· voor de beurs: in de twee maanden voor een beurs kunnen inkopers in alle rust informatie inwinnen over de nieuwe producten van bedrijven. Tijdens de beurs kunnen ze zich dan concentreren op de essentie, namelijk onderhandelen en bestellen;


· tijdens de beurs: inkopers kunnen een maand lang leveranciers en de gewenste producten snel en eenvoudig vinden;


· na de beurs: tot zo'n twee maanden na een beurs kunnen inkopers nog offertes aanvragen, verdere informatie opvragen en bestellingen online traceren.

De online TDC Sourcing Guide wordt beschouwd als het leidende productplatform van Azië:


· het werd in mei 2003 door ACNielsen uitgeroepen tot "The Best Trade Promotion Portal in Asia";


· het ontving in 2002 en in 2003 van de Web Marketing Association (WMA) de "Standard of Excellence Web Awards";


· het won in november 2003 de "4th Annual Intelligent 20 Award" van CMP Asia;


· het ontving in 2004 de "Web Care Award" van de Internet Professional Association (iProA).

Feiten over het internetportaal:


· op 31 juli 2004* waren er 537.970 inkopers aangemeld;


· 57% van deze inkopers komen uit Europa en de VS*


· jaarlijks worden 34.341.143 informatie-items van bedrijven opgevraagd*;


· dagelijks zijn er gemiddelde meer dan 2 miljoen bezoeken;


· de gemiddelde bezoektijd van inkopers is 18 minuten.

(*Deze cijfers zijn gecontroleerd door Deloitte Touche Tohmatsu, een internationaal dienstverlenend bedrijf.)

Voor nadere informatie:
George M. Ammerlaan
Director Benelux Office
Hong Kong Trade Development Council

Prinsengracht 771
NL-1017 JZ Amsterdam

Tel: +31 20 - 6277101 (in Belgium 0800 - 18888)
Fax: +31 20 - 6228529