SPONSOR MAGAZINE

Beerthuizen opnieuw uitgeroepen tot meest machtige sponsorman

PERSBERICHT

AMSTERDAM, 7 oktober 2004. Marcel Beerthuizen is door het vakblad Sponsor Magazine opnieuw uitgeroepen tot de meest machtige man in de Nederlandse sponsorwereld.

Het is voor de vierde achtereenvolgende keer dat Beerthuizen, managing director bij het sponsoradviesbureau TBWA/Brand Experience Company, de lijst aanvoert. Volgens Sponsor Magazine is Beerthuizen nog steeds toonaangevend met het opvallende en creatieve werk dat hij met TBWA/BEC laat zien en waarmee hij een belangrijk en vernieuwend stempel op de ontwikkelingen in sponsoring drukt. Ook zijn voorzitterschappen van de GVR Sectie Sponsoring en de Stichting SponsorRing zorgen er voor dat Beerthuizen veel invloed heeft. 'Beerthuizen is onbetwistbaar de belangrijkste spreekbuis van de branche', aldus Ad Maatjens, hoofdredacteur van Sponsor Magazine. 'Die positie is nog steeds niet aan slijtage onderhevig. Daarom moesten we hem wel opnieuw op 1 zetten.'

Achter Beerthuizen staan Vincent Pijpers, sponsormanager bij Rabobank Nederland, en Henri van der Aat, managing director bij sportmarketingbureau Trefpunt, op respectievelijk de tweede en derde plaats. Grootste sprong maakt Chris Woerts, de voormalige marketingdirecteur van Feyenoord en momenteel commercieel directeur van de Eredivisie CV, van de elfde naar de zevende plaats.

Opvallende nieuwkomers zijn Erik Romijn, verantwoordelijk voor het sponsorbeleid van Heineken, Amstel en Brand Bier, op een elfde plaats, en Nathalie Smeeman, hoofd communicatie en marketing bij NOCNSF, op de dertiende plaats. Sowieso opvallend is het relatief grote aantal vrouwen (vier) in de lijst vergeleken met voorgaande jaren.

Verdwenen uit de lijst van 20 machtigste sponsormensen zijn onder andere Jan Willem Lokerman, die zijn adviesbureau GLP sloot, Huub Rothengatter, die Verstappen niet in de Formule 1 kreeg, en Lennart van der Meulen, die van het Commissariaat voor de Media overstapte naar Nederland 3.