KPN NV

|                                                       |Datum                   |
|                                                       |7 oktober 2004          |
|                                                       |                        |
|KPN en Talpa brengen uitwedstrijden Oranje live op internet                                       |                        |
|                                                       |Nummer                  |
|                                                       |04/053                  |
|                                                       |                        |
|                                                       |                        |
KPN gaat als enige de uitwedstrijden van het Nederlands elftal tijdens de kwalificatie voor het WK Voetbal 2006 live via internet uitzenden. KPN en Talpa, de investeringsmaatschappij van John de Mol en tevens houder van de uitzendrechten van deze wedstrijden, zijn dit overeengekomen. De uitwedstrijden zullen gratis te zien zijn voor consumenten met een breedbandinternetaansluiting op www.oranje.nl, een website van KPN-dochter Planet Internet. Kijkers die de wedstrijd niet live hebben kunnen volgen, kunnen de volledige wedstrijd of de hoogtepunten achteraf bekijken wanneer zij willen. Ook zullen samenvattingen te zien zijn van de overige wedstrijden uit de poule van het Nederlands elftal.

In de toekomst zal KPN meer televisiediensten via internet aanbieden. KPN heeft recentelijk diverse live-uitzendingen via breedbandinternet verzorgd zoals de Olympische Spelen en diverse concerten (bv. van BlØf). Daarnaast biedt KPN voor ADSL-klanten online Video on Demand-diensten met diverse films, tv-series en documentaires.

Michiel Buitelaar, directeur Consumentenmarkt: "KPN ontwikkelt zich steeds meer als totaalleverancier. Klanten kunnen voor zowel telefonie, internet, radio als televisie bij KPN terecht. De introductie van Digitale TV van KPN, eerder deze week, is een belangrijke stap in die richting. We voegen daar televisie over ons breedbandnetwerk aan toe. Intussen gaan KPN en Talpa samen interactieve extra's rond die wedstrijden ontwikkelen, die in 2005 beschikbaar zullen komen voor onze klanten. Zo nemen we concrete stappen op weg naar een nieuwe internet-televisie ervaring".

"Op basis van technologische ontwikkelingen worden heel nieuwe vormen van communicatie mogelijk, daar ben ik al een tijdje heilig van overtuigd", zegt John de Mol, "en wat hier gebeurt in de samenwerking met KPN is daar een goed voorbeeld van. In de nabije toekomst zullen er vele volgen."


Noot voor de redactie (

KPN NV