Tridion draait sterk derde kwartaal

Nieuwe klanten en solide omzetgroei zorgen voor meest winstgevende kwartaal ooit

Amsterdam, 8 oktober 2004 - Tridion, leverancier van content management oplossingen, heeft sterke resultaten neergezet in het derde kwartaal van 2004. De omzet uit licenties steeg meer dan 20 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Voor het eerst werd meer dan 50 procent van deze omzet gegeneerd via Tridions partners. Verder werden dit kwartaal diverse nieuwe klanten geworven en contracten verlengd, waaronder overeenkomsten met ABN AMRO, Toyota, Agfa Gevaert, Unilever, Ministerie Verkeer & Waterstaat, Telepasport en Derbyshire County Council.

Gentil Noens, vice president sales en marketing bij Tridion, zegt: "We zijn blij met deze resultaten die zijn behaald op basis van goede relaties met onze partners. Dit is ons meest winstgevende kwartaal sinds de oprichting van het bedrijf vijf jaar geleden. Hieruit blijkt de volwassenheid en financiële stabiliteit van het bedrijf."

Laurens van der Tang, onlangs benoemd tot de voorzitter van de raad van bestuur bij Tridion, verklaart: "We zijn verheugd met de resultaten die volledig in lijn zijn met de verwachtingen van het bestuur. De raad van bestuur ondersteunt de oplossingsgerichte strategie van het management team volledig, en is blij met de acceptatie door de markt."

Van der Tang is verkozen tot voorzitter van de raad van bestuur op 24 september 2004. Zijn voorganger Roland Slot blijft lid van de raad van bestuur en de grootste aandeelhouder van Tridion.

Pieter Varkevisser, Tridions chief executive officer, zegt: "De verkiezing van Laurens als onze voorzitter brengt ons bedrijf een schat aan ervaring in de software-industrie. Als langdurig lid van de raad van bestuur bij Baan kent hij de industrie door en door. Zijn aanwezigheid is een substantieel voordeel voor Tridion bij de ontwikkeling van de strategie voor verdere uitbreiding in Europa."

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever.Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl.



Ingezonden persbericht