SITA INC

SITA creëert naadloze communicatie voor Britannia Airways...

SITA creëert naadloze communicatie voor Britannia Airways via IP telefoonnetwerk

LONDEN, October 8/PRNewswire/ --


- Intelligente infrastructuur verhoogt oproepbeheer en verbetert beheer van globale data- en spraakcommunicatie

SITA, 's werelds meest toonaangevende leverancier van globale informatie- en telecommunicatieoplossingen voor de luchtvaartsector, heeft Britannia's eerste IP telefoonnetwerk (IPT) geïmplementeerd, en heeft hiermee een uiterst kwalitatieve en goedkope spraakcommunicatie gecreëerd tussen het personeel van Britannia in Luton en dat van LogicaCMG in Bangalore, India.

De luchtvaartmaatschappij erkende de stijgende behoefte om de communicatiekosten tussen de teams in de twee landen te verlagen en om de kwaliteit van de data- en de spraakcommunicatie te verbeteren.

Na een succesvolle live test die door SITA werd uitgevoerd, wilde Britannia de basis leggen voor een geconvergeerd globaal communicatienetwerk door zijn eigen PBX-omgeving naar een IPT-platform te migreren. Dankzij SITA's kennis van de sector, zijn bestaande infrastructuur en de uitgebreide gereglementeerde positie in India, kon er in amper acht weken een volledig schaalbare VoIP-oplossing met uitzonderlijke oproephelderheid en lage vaste kosten geleverd worden.

'Dankzij SITA is IPT de ruggengraat geworden van onze interne communicatie-infrastructuur, en we verwachten dat we hiermee maandelijks aanzienlijk wat kosten kunnen besparen op de oproepen' zei Steve Kemp, Infrastructure Project Manager bij Britannia Airways. 'Het is de eerste stap naar de oprichting van een geïntegreerde en intelligente infrastructuur, die ons het volledige beheer van onze globale spraakcommunicatie biedt.'

Fase I van de IPT-implementatie, die volledig in werking trad in mei 2004, omvatte de implementatie van een SITA IPT-oplossing die 1000 gebruikers kan ondersteunen en die allemaal over de IP VPN van SITA lopen. Door de installatie van IP-telefoons in India en de integratie van Britannia's traditionele Private Branch Exchange (PBX), was het mogelijk om moeiteloos toestel naar toestel-oproepen naar het Verenigd Koninkrijk te doen. Door de hosting van al de IPT-apparatuur in een volledig gecontroleerde locatie kon Britannia ook genieten van een end-to-end SLA.

'Met deze oplossing kan Britannia ongelijke spraak- en datavereisten op elkaar afstemmen, verouderde PBX-systemen moeiteloos vervangen, alle gebruikers een eenvormige functionaliteit aanbieden en aanzienlijke besparingen opleveren in het bedrijfsbeheer,' zei Jonathan Collard, SITA's Group Director, Sales. 'Door de vooruitgang naar een IP Contact Centre kunnen de klanten van Britannia genieten van de voordelen van meer verantwoordelijk oproepbeheer en van constructievere interactie bij het beantwoorden van de oproep.'

Een volgende fase in het project zal inhouden om het systeem uit te breiden over heel de Head Office campus van Britannia en het Verenigd Koninkrijk, en om uiteindelijk IPCC-functionaliteit te leveren. De behoefte aan 'virtualisatie' van zijn agentenpool - functionaliteit zoals transparant oproepbeheer en intelligente routing tussen teams en locaties - zal de sleutel zijn. De SITA-oplossing stelt Britannia in staat om de volledige IP PBX / ACD (Automatic Call Distribution) functionaliteit centraal vanop eender welke locatie te beheren, en dit op een snelle en eenvoudige manier.

Opmerkingen voor de uitgevers:

Over SITA

Voor de lancering van IPT heeft SITA een campagne geïntroduceerd om IP klanten te helpen hun migratie naar IPT te versnellen terwijl ze ook hun kosten verlagen. De campagne is geldig voor alle nieuwe contracten die tot en met 31 december ondertekend worden.

SITA SC

SITA SC is een coöperatie zonder winstoogmerk en is 's werelds meest toonaangevende integrator van communicatiediensten voor de luchtvaartsector en voor internationale organisaties. SITA SC wil zijn klanten maximaal bereik, dienstverlening en kostenefficiëntie aanbieden over het meest uitgebreide telecommunicatienetwerk ter wereld. SITA SC is geregistreerd in Brussel, België en haalde in 2003 een omzet van USD 1054,3 miljoen.

SITA INC

SITA INC (Information Networking Computing) is 's werelds meest toonaangevende leverancier van toepassingen en IT-infrastructuur voor de luchtvaartmaatschappijen en gerelateerde sectoren, evenals voor overheidsinstellingen. SITA INC maakt het zijn klanten mogelijk om een grotere operationele efficiëntie en verhoogde winst te behalen. SITA INC is geregistreerd in Amsterdam, Nederland en haalde in 2003 een omzet van USD 694.5 miljoen.

Bijkomende informatie is terug te vinden op www.sita.aero

Source: SITA INC

Jenny Dutta, Senior Account Executive, Corporate and Technology, Ogilvy Public Relations Worldwide, Londen, Kantoor: +44-207-309-1217, E-mail: jenny.dutta@uk.ogilvypr.com


08 okt 04 14:41